annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16065484
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2419346
Et andet syn 2016657
Åndelig Føde 1673512
Jesu ord 1542904
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 61 gæster og 74 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Helligånden

Citat:
Tikka:

Hvad forstås der ved hard core KRISTUS TROENDE – og hvordan er man det uden tro



Gennem Erfaringer med ÅNDEN. Der er ingen grund til at tro som at tro på noget. Men at være modig og turde lade Ånden begynde at arbejde i os og lade sig drive af ÅNDEN.

Jeg bruger her ÅNDEN som Paulus, altså det dækker over Gud Helligånden og Guds Ånd - og dette at være i KRISTUS er også lig med at have ÅNDEN og at være født påny af GUDS ÅND.


Citat:
Tikka:

Men du tror vel helligånden kommer fra gud til kristi tjenere, ikke?


HELLIGÅNDEN er Gud - er Gud Helligånden. Vi kan ikke tillade os at få nogen tanke om Gud udenfor begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

HELLIGÅNDEN er ikke en gave for at være i tjeneste, for at være en KRISTI tjener - det er ufortjent og det er dermed Guds Frie Nådesværk med os - det beror på Gud og Guds Ånd og Kraft og underfulde gerninger med os. Så er hjælpeløst overgivet til Guds Ånd og Nåde. Også derfor jeg siger at jeg ikke kan, modsat mange andre, leve uden Gud.

Mange lever uden Gud i deres liv og så har de i stedet for Gud en masse de tror på, ofte fra Hellige Skrifter, Koran og Bibelen fx og de lever så i trosforestillinger fremkaldt af læsning, dette er for mig som sagt en umulighed fordi ordblind og opvokset på landet og mine forældre brugte kun sproget til at beskrive forhold der angik at de fik mad på bordet. Andet kan for mine forældre og ordblinde mig sproget ikke bruges til. Så at møde intellektuelle, lidt i gymnasiet, men først for alvor på Århus Universitet var et mindre chok for mig og vi skændtes også altid - jeg var aldrig enige med dem. Også derfor jeg finder Simon's religionskritik fuldstændig tåbelig og det har været svært at skulle lægge ører til det han skrev i den sammenhæng. Jeg forstår virkelig ikke en spoleret bogorm der kan få mad på bordet uden at skulle arbejde for føden. Hvordan pokker kan man få penge på kontoen hver måned ved at være beskæftiget med litteratur og røverhistorier - ved ikke at skulle så og høste, røgte og slagte og spise deraf sammen med hvad man i høsten fik bragt i lade og kartoffelkulen og syltet til viktualier rummet.

Igen jeg har kun 1 virkelighed - en og samme virkelighed - og at tro noget preller fuldstændig af på mig.
Seneste indlæg
Adskille stat og kirke?
af Arne Thomsen
05/06/2024 17:35
Vigtige præciseringer
af somo
04/06/2024 14:04
Spiritualitet
af Arne Thomsen
30/05/2024 16:33
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Nyheder fra DR
FCK mister sportsdirektør til Bundeslig..
07/06/2024 09:19
Venstre vil ikke længere garantere opba..
07/06/2024 09:04
Overborgmester vil droppe investeringer ..
07/06/2024 08:59
Danmark har sendt sag om Temu til EU-Kom..
07/06/2024 08:51
Kører du mod Tyskland i weekenden? Moto..
07/06/2024 08:50
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Irland følger europæisk tendens og sæ..
07/06/2024 07:23
Heftig sportssommer i Europa river DSB-b..
07/06/2024 07:23
Ældre læge anklaget: - Gud, hvor har d..
07/06/2024 07:23
Thomas Kluge voksede op i en tid, hvor G..
07/06/2024 07:23
Danmark sender sag om kinesisk handelspl..
07/06/2024 07:23