annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15963918
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2407059
Et andet syn 2010232
Åndelig Føde 1633537
Jesu ord 1537875
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 109 gæster og 114 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Åndelig Føde

Citat:
Personligt tror jeg, at gud er skabt i menneskets billede, og at dette billede kan ta form efter den kultur man lever i ...

Vil du forklare nærmere???

Jamen, sådan er det vel – man må selv bakse med hvem/hvad gud er for én selv.

I kristendommen er det Jesu, der har forklaret ham – og gennem hans ord troen kan komme.

Ingen har nogen sinde set Gud; den Enbårne, som selv er Gud, og som er i Faderens favn, han er blevet hans tolk.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/1

Uden her at komme ind på hvorfra Jesus havde denne tro/viden, så er det jo hans tro man skal/kan gøre til sin egen, ved at gå på vejen


Biblens univers har jeg gjort til mit og er blevet så meget en del af mig, at ”sådan er det bare” - og jeg har heller ikke tænkt mig at at udskifte det med andet. Jeg er jo en ældre dame.

Dog er det sådan, at jo mere jeg gennem årene har læst, jo mindre troende har jeg følt mig, men gør jo ikke noget, når det jeg før oplevede som tro til dels er blevet en identitet – eller måske kan man sige at dele af biblen har taget bolig i mig.

Jeg læser stadig i biblen - for som – »Der står skrevet: ›Mennesket skal ikke leve af brød alene, men af hvert ord, der udgår af Guds mund.‹ «
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Matt/4

Så jo det er personligt når jeg benytter mig af biblens ord i mit skriv, både når det gøres - opfattes - positiv eller negativt, men jeg kalder mig ikke kristen.

***
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Tre personer anholdt efter skyderi på N..
23/05/2024 20:12
Ukraine: Syv dræbt i russisk angreb i K..
23/05/2024 19:45
Folketingets ledelse vil give ministre u..
23/05/2024 19:22
Fire unge mænd sigtet for økonomisk sv..
23/05/2024 18:22
Alle tog til og fra Tinglev aflyst reste..
23/05/2024 17:51
Nyheder fra Religion.dk