annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 229 gæster og 128 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Åndelig Føde

Citat:
Citat:
Ethvert skrift er indblæst af Gud

Jeg går ud fra, at der her tænkes på den jødiske bibel, ikke på alle slags religiøse skrifter.

Ja, der er tale om jødernes hellig skrifter, men - da Paulus jo også mente, at ha ånden må hans skrifter for kristne vel også tilhøre: Ethvert skrift er indblæst af Gud – han skelner tilmed indimellem, om hans udtalelse er fra hans egen eller fra guds ånd

Og hvad mener du om Johannes åbenbaring.
Må vel også hører til den kategori – indblæst af gud

Citat:
Jesu Kristi åbenbaring, som Gud gav ham for at vise sine tjenere, hvad der snart skal ske, og som han kundgjorde og sendte med sin engel til sin tjener Johannes, der hermed bevidner Guds ord og Jesu Kristi vidnesbyrd, alt det, han har set.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Ab/1


Nu står der jo:
Citat:
De hellige Skrifter, der kan give dig visdom til frelse ved troen på Kristus Jesus.

Så jeg mener faktisk, hele biblen skal opfattes/forstås som inspireret af gud.

Jødernes skrifter viser hen til messias, og - vi læser jo i NT Jesus handlede sådan så profetierne på Messias kunne blive opfyldt, så Jesu ord skulle da også gerne være indblæst af gud, når han tilmed mente, det han sagde kom fra hans himmelske far.

Så - selv om Paulus skrift til Thimotheus henviser til jødernes hellige skrifter, mener jeg også man kan sige det samme om det ny testamente, jo den nye pagt forudsagt hos profeten Jeremias 31:31-33

Citat:
Der skal komme dage, siger Herren, da jeg slutter en ny pagt med Israels hus og med Judas hus, en pagt, der ikke er som den, jeg sluttede med deres fædre, den dag jeg tog dem ved hånden og førte dem ud af Egypten. De brød min pagt, skønt det var mig, der var deres herre, siger Herren. Men sådan er den pagt, jeg vil slutte med Israels hus, når de dage kommer, siger Herren: Jeg lægger min lov i deres indre og skriver den i deres hjerte. Jeg vil være deres Gud, og de skal være mit folk.


*

Citat:
Nogle gange ser det for mig ud til, at du er troende, og du priser kristendommen. Andre gange ser det for mig ud til, at du angriber kristendommen. Vil du dele med os, hvad du tænker om det?

Hvad jeg tænker om din opfattelse?
Det er ok, du har det sådan smiler

***
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
København vil have strammere regler for..
21/05/2024 18:03
Svensk slikgigant vil destruere 850 ton ..
21/05/2024 18:02
Politi anholder 12 mænd i 'omfattende' ..
21/05/2024 17:43
To fynske værfter kan hjælpe med at by..
21/05/2024 17:38
Køge Bugt Motorvejen spærret i nordgå..
21/05/2024 17:37
Nyheder fra Religion.dk