annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
0 registrerede 250 gæster og 209 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Åndelig Føde

Citat:
Den kære Gud og skaber den mindste orm er nær:
han føder fugl og markens lilje klæder;
dog menneskenes børn har han allermest kær,
Gud ånder på øjet, når det græder.


Det minder mig om nogle Bibel-passager:

Se himlens fugle; de sår ikke og høster ikke og samler ikke i lade, og jeres himmelske fader giver dem føden. Er I ikke langt mere værd end de?

Læg mærke til, hvordan markens liljer gror; de arbejder ikke og spinder ikke. Men jeg siger jer: End ikke Salomo i al sin pragt var klædt som en af dem.

Sælges ikke to spurve for en skilling? Og ikke én af dem falder til jorden, uden at jeres fader er med den. Men på jer er selv alle hovedhår talt. Frygt derfor ikke, I er mere værd end mange spurve.

Han vil tørre hver tåre af deres øjne,

og døden skal ikke være mere,

ej heller sorg, ej heller skrig, ej heller pine skal være mere.

Thi det, der var før, er forsvundet.


Citat:
Ethvert skrift er indblæst af Gud


Jeg går ud fra, at der her tænkes på den jødiske bibel, ikke på alle slags religiøse skrifter.

Citat:
Biblen lærer blandt mere om kærlighed til den eneste sande gud – og til næsten som sig selv.

Det er det højeste at kunne elske - og ”adgangs billet” til at se - gi og modtage – gøre en forskel uden egen vinding …

… og hvor kærligheden er tilstede er der ingen frygt eller andet ”støj” som kan blokere for kærligheden …

… men man blotter sig – og gør sig sårbar når man befinder sig i ”kærlighedens univers” - og vil man forblive der, må man finde sig i smerten – i kærlighedens navn og tilgive, hvad Jesus ifølge biblen gjorde på korset.


Smukt, Tikka! Nogle gange ser det for mig ud til, at du er troende, og du priser kristendommen. Andre gange ser det for mig ud til, at du angriber kristendommen. Vil du dele med os, hvad du tænker om det?
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Fodboldstjernen Toni Kroos indstiller si..
21/05/2024 13:08
Regeringen vil stramme klimakrav for byg..
21/05/2024 11:15
Efter anmodning om arrestordre på Netan..
21/05/2024 11:10
Dansk byggemarkedskæde skal være medsp..
21/05/2024 11:05
Skoleelever i millionby sendt på tidlig..
21/05/2024 11:03
Nyheder fra Religion.dk