annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 475 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Jeg snakker ikke udenom, svarer ovenikøbet på de spørgsmål du stiller mig.

Men her er hvad du skrev som viser at du enten lyver eller har problemer nu med din hukommelse og/eller forstandighed (jeg er bekymret for dig):

Citat:
Nylig her på Trosfrihed.dk blev jeg ret tilfældigt opmærksom på de - for mig at se - store forskelle på den kristendom, jeg kender en smule til, fra bjergprædikenen i Matthæusevangeliet, og så den kristendom Paulus stod for, som vi kender den fra hans breve.

Paulus' kristendom bygger jo på den åbenbaring, han hævdede at have oplevet "på vejen til Damaskus" (mødte aldrig Jesus), mens Matthæus' kristendom bygger på hans liv som discipel hos Jesus.

I hvert fald synes det klart for mig, at Matthæus ret så ydmygt beretter om sit liv som discipel hos Jesus, mens Paulus belærer os om sin Gud på en - synes jeg - noget autoritær måde.




Arne:

Matthæus' kristendom bygger på hans liv som discipel hos Jesus

Matthæus ret så ydmygt beretter om sit liv som discipel hos Jesus


😱🙊🙉


Hvorfor tror du jeg bad dig læse på bibelinfo om Matthæus? Fordi jeg ville korrigere dig for dine tåbelige idéer om Matthæus. Du forstår simpelthen ikke den kronologiske rækkefølge, og at evangelierne der er en genre og som er teologiske biografier, ikke historiske dokumentar biografier, hvilket enhver kan forsikre sig om ved bare tanken jomfru fødsel der er teologi, en måde at tale teologisk. At det skulle være historisk dokumentarisk virkelighedstro har aldrig været kirkens eller forfatterne til evangelierne deres hensigt, tanke.


Mvh HansKrist

PS:

Jeg bliver mere og mere bekymret for dine kognitive evner, noget ser ud til her på det sidste at svigte dig - dine indlæg og hvad du skriver hænger ikke længere logisk godt sammen
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Den irske regering vil sende asylansøge..
28/04/2024 17:02
Ukrainske tropper falder tilbage flere s..
28/04/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk