annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 408 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Det er netop ikke elitært - det er antiautoritært, det var en flad (uden hierarkier (alle var lige meget præster)) demokratisk samtale kultur hvor selv kvinder deltog på lige fod med mænd. Ifølge Paulus kunne kvinder være ikke bare overapostler men også den ypperste af disse. Og hvor meget Paulus baserer menighederne på kvindernes person og indsats og hvor højt han elsker og værdsætter dem fremgår tydeligt af brevene.

-0-0-0-0-0-

Jeg har svaret på hvad du spurgte om søndag aften ved halv ni tiden. Læs bare mine indlæg til en forandring.

-0-0-0-0-

Ingen kristne igennem snart to tusind har mødt Jesus hvilket ikke er en forudsætning for at være kristen, for at ta imod begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus, nemlig den Gud Helligånds Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der også etablerer de kristne samfund.

En absurditet hvis Jesus mission og begivenheden Kristus ind i verden afhang af at man har mødt ham personligt. Dermed diskvalificerer man at det er Guds værk med os der gør os kristne.


Citat:
Paulus


Altså kender vi fra nu af ingen rent menneskeligt. Og selv om vi har kendt Kristus rent menneskeligt, så gør vi det nu ikke længere. Altså: Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til! Men alt dette skyldes Gud,


Luther

Tro er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.



-0-0-0-0-

Den sammenhæng hvor jeg kaldte dig idiot redegør du ikke for. Men hold nu op med dit skaberi, dine barnligheder og ondskabsfuldheder.
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Den olympiske flamme fortsætter rejsen ..
27/04/2024 12:22
31-årig anholdt efter at have været p..
27/04/2024 12:20
Ukraines udenrigsminister om manglende l..
27/04/2024 11:40
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ge..
27/04/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk