annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
0 registrerede 318 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Tilføjelse:
Som så ofte før sker der dét, at når jeg anstrenger mig for at udtrykke mig klart og ægte, så åbner der sig nye perspektiver.
Og mon ikke vi er mange, der oplever dét? smiler

Denne gang er det begrebet: harmoni - ro, balance, fred - der åbner sig lidt mere.

Man kan jo være i den lykkelige situation at opleve harmoni omkring sig, men der er jo også den indre harmoni.
Og her går det jo lystigt til.
Googler man på indre harmoni kommer der en enorm masse tilbud.

Alligevel lever begrebet en skyggetilværelse - i hvert fald her i den vestlige verden.
I jødedom og kristendom - og vist nok heller ikke i islam - ser man jo ikke meget til det, mens det er centralt i buddhisme - og på sufismens danske hjemmeside er de første ord, man møder Jalal al-Din Rumi's:
Citat:
”Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.”
Vi har ikke alle lige gode betingelser for det, men det har nok ikke en høj prioritet i vore vestlige samfund - og alligevel er der en hel "underskov" af psykologer og healere, der mere eller mindre godt kunne hjælpe os - og man kan jo også prøve selv, at slappe af, være lysvågen, lade tankerne fare - og bare være blinker

Min overbevisning er, at indre harmoni er af stor værdi for at leve et sandt og et godt liv.

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke. heart
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
Nyheder fra Religion.dk