annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15682031
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381780
Et andet syn 1991457
Åndelig Føde 1523875
Jesu ord 1523274
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 188 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Det kunne måske være rimeligt at opfatte dette forum, som et sted, hvor man fortæller om, hvor man står åndeligt.

For mig ser det nogenlunde sådan her ud:
Jeg opfatter verden, så meget jeg nu kan, og jeg er bevidst om, at jeg gør det.
At forstå, hvad bevidsthed egentlig er, det magter jeg ikke, og jeg har mistanke om, at nok ingen heller rigtig magter dét.
Og når det kommer til at opfatte - og at forstå - verden, står det mindst lige så fattigt til.

Jeg kan fornemme mig selv og mine nærmeste omgivelser, og menneskelig intelligens/videnskab - har informeret mig mere eller mindre godt om mine nære omgivelser, og de fjernere, landet jeg bor i, verdensdelen, kloden, solsystemet, galaksen, galaksehobene, dette univers og det mulige multivers.
Og vistnok intet er konstant. Solen brænder kun, så længe der er brint tilbage i den, og alt andet ændrer sig vist også.
Men jeg oplever, at jeg ER - og også at verden ER - og at det er intet mindre end et mirakel!

Det er derfor jeg er så glad for sufismens digter Jalal al-Din Rumi's lille 800 år gamle digt, hvor første linje siger:
Citat:
Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel.
Flygtig? Ja - verden forandrer sig hele tiden.
Et tegn? Ja - det er så lidt af den - sandhedens mirakel - vi magter at opfatte.
Den anden og sidste linje siger:
Citat:
Men selvsamme tegn er et slør, der skjuler de evige sandheder.

Mange har hævdet at kende "de evige sandheder" - Abraham, Moses, Jesus, Muhammed, hinduismens religionsstiftere, Siddhartha Gautama (Buddha) og mange mange andre - helt tilbage til shamanismens stiftere.
Men hvor meget har de egentlig set "bag sløret"?
Jeg ved det ikke, men aner dog visdom i kristendommens kærlighed, i islams ydmyghed og i buddhismens indre harmoni og sikkert også meget andet.

Jeg ender så dér, hvor jeg ikke afviser visdom og kvalitet i de forskellige religioner, som jeg efter evne tager til mig, men finder dem alle ufuldkomne - og jo desværre også ofte krigeriske.

Hvad jeg især beundrer er inspirationerne til harmoni, ydmyghed og kærlighed heart

M.v.h. Arne smiler Harmoni, ydmyghed, kærlighed, lykke heart
Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
24/04/2024 11:49
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Skattestyrelsen: Hvem ejer disse 13,6 mi..
24/04/2024 13:18
Militærheste slap fri og løb rundt i L..
24/04/2024 13:16
17-årig tiltalt for knivstik mod 13-år..
24/04/2024 12:58
Ulykke på Hirtshalsmotorvejen: Ét spor..
24/04/2024 12:14
Rute 13 ved Nørre Snede er igen åben e..
24/04/2024 11:50
Nyheder fra Religion.dk