annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: DYBETS DIMENSION

Enten er du bindegal eller også er du genial HansKrist

Rent faktisk frygter jeg for dig at det er det sidste forhold der gør sig gældende

Hvilket jeg er bange for er et for stort åg på dine skuldre og du derfor vil bukke under pga disse åndsgaver

Kan du rumme dine indsigter og kan du få dem flot beskrevet for eftertiden

Evner forpligtiger og har du i den sammenhæng den nødvendige moralske courage til at realisere dine talenter hvor du så end har fået disse fra om de er gener fra far og mor eller de skyldes et heldigt gunstigt miljø at vokse op i, opdragelse, skoling og dannelse, eller de er åbenbaringsgaver fra Gud af, fra Helligånden, Den Hellige Guds Ånd, som vi mennesker jo også har ud over vores gode sunde fornuft.

Det ovenfor kan jeg godt svare på, fordi lige fra barnsben af har jeg altid stået i et levende dynamisk forhold til den religiøse spirituelle åbenbaringsdimension. Jeg er født stærk i hovedet, i forstanden, men jeg har altid været openminded for den negation åbenbaringsdimensionen var til min gode forstand. Hurtigt opdagede jeg som Paulus og Paul Tillich at åbenbaringsdimensionen (eller den religiøse spirituelle dybdedimension) ikke ødelagde min gode forstand. Så der var ingen konflikt mellem de religiøse spirituelle åbenbaringer og fornuften, eller min gode forstand. Tro og viden fungerer perfekt sammen, ja kan rent faktisk ikke undvære hinandens selskab. Fornuften ville lide iltdøden (og ende i demens og depression) hvis intuition og inspiration og store åbenbaringer og visioner ikke fik lov til at virke med ind over også. Måske jeg er priviligeret fordi jeg er født i et ikke kirkeligt eller religiøst hjem. Således har jeg aldrig haft noget at slås med af religiøs bagage jeg skulle enten forsvare eller tage afstand fra.

Det værste der kan ske for et menneske er når fornuften lukker sig omkring sig selv og mennesket havner i sindet, i depression og demens som det sker typisk for ateisterne og new age buddhisterne, folk uden den religiøse spirituelle åbenbaringens dybdedimension. Ateisme medfører dyrkelsen af et og andet totalitært eller også tomhed, vakuum, åndelig ligegyldighed (få det bedst mulige ud af det her lorteliv der alligevel ender helt galt, som der ingen mening jo er med), hvorfor forbrug, nydelser og oplevelser, dette det mest primitive kommer til at dominere et sådant menneske
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk