annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15690034
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382409
Et andet syn 1991992
Åndelig Føde 1526074
Jesu ord 1523590
Galleri
Den nye synagoge i Berlin
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 434 gæster og 158 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet

Hejsa, du latterfuglemilde..;)

Ja det var forfærdeligt lummerhedt i går, og til langt ud på natten, akkurat hvad man forstår ved en tropenat, jamen selv myggene tørrede sveden af panden her! Selv var jeg gået til, uden min tyske men temmelig tavse ventilator, for når der er så vindstille, nytter end ikke det at sove ude.

Jeg var forfærdelig glad i Huset på Christianshavn i beg. af halvfjerdserne, det var vi alle i klassen - også Maibritt, der leende accepterede at hedde, ja...Meyer (for fanden!). En vidunderlig serie med karakterer det nok siden var vanskeligt for hver personlighed at løsrive sig fra, og måske særlig for Arthur Jensen, som jeg stadig er vild med. Var jeg gået forbi ham på gaden, ville jeg sikkert ha' lettet på hatten med et, godag hr. Meyer.
Det gjorde jeg nu ikke, men sjovt er det jo at så mange også nu morer sig over serien, trods det at hverdagslivet serien fint afspejlede er så anderledes, mens personligheder og trivialiteter fint lader sig genkende.
Udover Meyer, er Karla jo så absolut fars muller her. Jeg bare elsker den kvindes mimik, gestik og refleksionsvene; jeg tror hun ville ha' drevet enhver jeg kender ud i alvorligt mavekneb, og enkelte til vanviddet der så til tider lyser ud af Egons øjne; som når hun fx anbefaler ham at erklære sig åndssvag, fordi en opvaskemaskine blev forvandlet til en faldefærdig Berlina 1939 - et familieproblem om økonomi som temmelig mange kvinder/mænd genkender sig i, og med helt den samme konklusion fra ægtefællen! Tag nu bare alle de åndssvage (og dyre) elektroniske dippedutter vi mænd, strålende som små sole ka' komme ind ad døren med, men som stort set alt sammen viser sig at ha' været penge ud ad vinduet; for ikke at tale om alle de tasker, sko, smykkerne eller den nye frisure, kvinder ka' bruge en hel ugeløn på, og nærmest ligner et jordskælv i ansigtet, når han ikke ser den store forandring.

En af de vanvittig sjove episoder er den, hvor Egon er jaloux på Clausen og en rød jaguar, og virkelig med hele sin krop illustrerer det symptomatiske ved jalousiens opblomstring. Men alle er de selvfølgelig fandens dygtige skuespillere, som det er en stor nydelse at gense - måske særlig den dovenlas med kosten, Meyer...for fanden! Og så sølle 250 kr. (i Føtex), hvis du sku' stå og mangle et latterudbrud..;)

mvh & goddog..
Simon
Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
25/04/2024 16:23
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Overgangsregering er indsat i det uropla..
25/04/2024 17:05
Danmark og 17 andre lande kræver alle g..
25/04/2024 16:16
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Nyheder fra Religion.dk