annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15688161
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382249
Et andet syn 1991849
Åndelig Føde 1525554
Jesu ord 1523505
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, ABC 439 gæster og 153 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet

Hej RM..

Herligt! Ja jeg kender en smule til tidsskriftet, og deler glad dine betragtninger - græsk kulturhistorie er stadigvæk min vugge, og hvad der interesserede mig allerede i skoletiden - sjovt nok, skyldes det altid en eller anden beundringsværdig lærer, når nogen får en særlig interesse med sig videre ud i livet, hvad der tilmed ofte får indflydelse på levefoden. Udover min far var dette også her tilfældet, og jeg har elsket at bruge tid i Grækenland.

De græske øer, hilde du, man ka' bruge flere liv dér, havde det ikke været for en dundrende hede der pt. får alle ud til vandet med et suk. Men siddende på én blandt ca. 500 danske, mister man selvfølgelig hurtigt overblikket, til gengæld får man så en brise og jævnligt en (fint udtryk!) livgivende regn i hovedet, hvad heller ikke jeg ville undvære. Desuden er der netop masser af historie at stikke næsen i herhjemme, hvad masser af mennesker altid har gjort og stadig gør. Men ville det ikke også være synd, hvis det eneste Danmark ku' præstere var at bygge alt for store sygehuse, elektroniske plæneklippere og så i øvrigt robottere stat & kommune?

"Jeg kigger, læser og lytter mange forskellige steder, fordi min interesse er bred og mine behov skiftende. Hvis man mest af alt sørger for at udse sig og plukke med omhu, finder man gode frugter og velsmagende modne figner ... både af de friske og af de tørrede af slagsen..;))"

- Det sir du ik'..;) - ja, det er jo det der har gjort det sjovt og forfriskende at dele poesi og læsefrugter, her mellem folk der leder efter meningen med deres liv. Udveksling af natbordslæsning er jo ingen meningsløs syssel, trods det at læsefrugter stjæler levetid. Men det gør alt hvad vi foretager os, lige fra hvert eneste stille suk, til spadestik i mulden og det at flyde i hængekøjen - hvori man forøvrigt kan spilde en stor del af levetiden med en fortræffelig livsnydermine, afhængig af læsestoffet naturligvis. Og det var dér jeg ville hen, ja nærmest for at samle trådene her lidt - den græske kulturhistorie, dansk og udenlandsk litteratur og god læsning: Niels Barfoeds I unåde - om Peter P. Rohdes livsforløb.

Så, op med benene, RM...og lad øjnene hvile i denne vidunderlige forfatters livshistorie; Niels Barfoeds egen er nu heller ikke at foragte, men netop hvad Peter P. Rohde angår, render man ind i utallige inspirationskilder, der vel nok ku' mætte sådan en læsehest med æseløre? ;)

Du må i al fald ha' en god aftning - du ved, den slags som Meyer (...for fanden!) i reglen nød med et saligt blik i vindueskarmen - den nye investering her, Huset på Christianshavn, der jo også er et lille udsnit af dansk kulturhistorie..;)

mvh
Simon.
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Bager har bagt 25 procent færre hveder ..
25/04/2024 10:53
For femte år i træk: Den danske stat h..
25/04/2024 10:51
KL: Kæmpe hul i miljøskadeloven
25/04/2024 10:17
Lærerstuderende i Skive frygter spøgel..
25/04/2024 10:04
Mand med økse vandrede rundt i Københa..
25/04/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk