annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Poetisk fryd..

Stop nu din dårlige opførsel Simon

Det er trættende

Du er trættende at høre på

Du er den eneste der ikke er kommet videre

Det kører for dig i samme rille

Det er det samme og det samme og det samme sludder du kommer med og du er fuldstændig ukritisk såvidt om det passer på Arne det du skriver, hvilket det sjovt nok ikke gør. Og jeg blir så irriteret og rasende på dig din idiot du er. Er du dum, er du snotforvirret mand? Eller har du ingen selvrespekt???

Men jeg tror du har gentaget det i så mange år nu at du selv er begyndt at tro på dit unuancerede sludder, der ødelægger enhver god samtale mellem mennesker,

-0-0-0-0-

Kan du ikke føre almindelige samtaler med mennesker?

Du gemmer dig bag din stil

Hvor er mennesket Simon der har lyst til at omgås andre mennesker på en menneskelig måde?

Har du overhovedet ikke et behov for at stoppe med at lyve og ringeagte folk?

Hvad er det der gør dig så giftig og trættende at høre på?

Du behøver ikke svare, men kunne du ikke bare opgive din dårlige opførsel, som nok er blevet en vane, manisk tvang og trang for dig, hvor du åbenbart oplever en eller anden form for tilfredsstillelse (ja der bor nok et dumt svin i os alle og om vi ikke tar os i agt så mister vi nok kontrollen over dette det værste i os).

Det er også en stil for dig, sprog for dig som du har ladet fylde og tage over, der har fået herredømmet over dig og dit liv, ihvertfald når du optræder her på debatten, hvordan du er in real life blandt mennesker du respekterer tror jeg straks er en anden sag.

Hvordan får du bugt med denne din stil og dette dit forfærdelige sprog uden sandfærdighed og retfærdighed med inde over (du er fuldstændig ligeglad med om det du skriver om andre er sandt bare det latterliggør og ringeagte vedkommende).

I visse akademiske intellektuelle kredse fra forrige århundrede var latterliggørelsen andre en sport og ja blev en besættelse over tid. At du har rødder i det miljø er jo tydeligt for enhver og så må Arne stå model og undertegnede her har også prøvet at skulle stå model dertil.

Rent faktisk kan du komme videre Simon, du kan droppe det, lade det falde, opgive din dårlige opførsel og herefter vil du langsom genvinde din selvrespekt og din menneskelighed i omgang med andre. Du vil holde op med at lyve om andre, du vil ikke i enhver situation skulle intimidere og latterliggøre andre, fordi du vil opdage at der er andre måder at være til på og omgås mennesker på.


-0-0-0-0-

Et og andet sted kunne jeg være ligeglad og Arne's menneskelighed og moralske integritet kan du ikke beklikke, så tvivl om, selv om du lodret lyver om ham konstant. Men jeg bliver bare så røv irriteret over at skulle læse dine usande udgydelser over Arne.

Hvis du ikke selv kan se du er "skabagtig" så er der sgu noget galt.

Og selvfølgelig kan du det, ellers er der jo ej heller nogen grund til at appellere til Ole og jeres tidligere hetz mod visse debattører. Men Ole er her ikke mere Simon og den eneste der forsætter den uheldige gamle ubehagelige debat opførsel/adfærd er dig Simon.

-0-0-0-0-

Jeg håber så det bliver mig der får/fik det sidste ord i den her sag.

VI SKAL GLEMME DET GAMLE

EN NY MÅDE AT OMGÅS ANDRE MENNESKER PÅ ER OGSÅ NYT LIV. SOM AT BLIVE OMSKÅRET I HJERTET.

Det er ikke at være behagesyg og åh så kærlig kun, det er også som her, som jeg har gjort, at turde sige sin mening, at turde være og handle moralsk blandt mennesker.

Så det er langt fra lig med at blive kastreret og et fromt lille lam.

Men ihvertfald løgnagtighed og konstant ringeagt (gøren grin med) og intimidering andre mennesker må vi opgive. Vi skal tale sandt og ikke udsprede løgne og vores egne vildfarne kaotiske projektions forestillinger om andre mennesker, der jo siger mere om os selv, ja er en direkte afsløring af hvad der bor i os som vi slås med, har et ubevidst og uafklaret forhold til her i livet.

Ikke at kunne tage stilling til og forsøge at få et afklaret og nuanceret syn på de eksistentielle religiøse spirituelle spørgsmål der gælder vores liv hører en svunden fortid til.

Og dette har intet at gøre med at tro på guders eksistens. Det har noget at gøre med at tage de affekter og ekstatiske begejstrings og humør forhold der kan være os til hjælp her i livet seriøst. Iøvrigt eneste måde vi kan få nøglen til at forstå fx Paulus på.

Sådan har det iøvrigt altid været, det er ikke noget nyt. Og bare en smule religionsfilosofisk og videnskabsteoretisk dannelse og man ville forstå tingene på en moden voksen måde og ikke som et barn der taler om guders eksistens.
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk