annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, somo ,(1 usynlig), 250 gæster og 235 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet

Hr. lægprædikant..

Naive mennesker har til alle tider i mangel på overblik støttet sig til forenklede idoler, guder af alverdens slags, ligesom du, dybt forelsket som du er i din egen eksistens uden at ane hvor du skal gøre af følerierne, og altså ender med igen at væske lidt over kristusikonet. Det er bare ikke et særlig interessant syn, du har jo aldrig bestilt andet…
Af præcis samme grund foreslog vi dig jo engang at få noget sex, uden at nogen anede at du anså den for så beskidt en affære. Nu har L. Ron. Hubbard ganske vist aldrig slået mig som ligefrem et yndet onaniobjekt, men herregud, hvis dét er ”ren sex” og hvad der skal til for at få dig ud af rillen, ja så ku’ det jo være vi ligefrem ville se en variation over trosbekendelsen din..;)

Jeg kan m.a.o. ikke hjælpe dig yderligere end forsøget i tråden Tro, håb og vissevasse, hvori du tydeligt for enhver viste graden af ubehjælpsomhed, så påfaldende identisk med andre ”scientologer” der bestandig er tvunget til at gentage dogmerne i kraft af forestillinger om den ”neuropsykologi” du nu er begyndt mere oprigtigt at udbrede, dersom du jo alligevel er afsløret som bare endnu en fromsemand. Så hvad jeg skrev, var altså ingenlunde grundløst, da du aldrig har bestilt andet end at bruge Trosfrihed som en opslagstavle for din trosbekendelse, desuden er det så langt fra første gang du er blevet bedt om at styre trosonanien udenom Mellemrummet, og det gælder stadig.

Det betyder bare at du må anvende Mellemrummet til formålet, nøjagtig som påpeget, hvad der vel heller ikke sku’ skabe problemer for en bare nogenlunde intelligent debattør, ja litterater har gennem kulturhistorien og særlig indenfor katolicismen skabt fremragende og smuk lyrik, så der sku’ være rigeligt du også dér ka’ kopiere – men kender jeg lægprædikanten ret, ruger du over en elegi til forløsning af den overfølsomhed der har været dig ubærlig siden din fantasifulde ven Ron slap pennen; så vis du bare dyret frem, ja dvs. elegien…;)

mvh
Simon
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny rekord for antallet af lastbiler med ..
24/04/2024 01:13
Ukrainsk borgmester til indbyggere: Kraf..
24/04/2024 00:52
Sønderjyske-matchvinder i vild guldrus:..
23/04/2024 23:51
31-årig mand død efter skud fra tysk p..
23/04/2024 23:46
Modløse Chelsea får prygl af topholdet..
23/04/2024 23:04
Nyheder fra Religion.dk