annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15674954
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381261
Et andet syn 1990959
Jesu ord 1522948
Åndelig Føde 1521320
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
4 registrerede ABC, Arne Thomsen ,(2 usynlige), 192 gæster og 125 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..

Hej Simon

Sneglenes muse ... ha ha :))
Lige så smukt det lyder, ligeså smukt lyder det, når musen ta'r saksen i hånden til lyden af Dance Masacre ... Klip, klip, klip og klip engel

Eske K. Mathiesen skriver her lidt om haver set med snegleøjne :))


HAVER

Det bedste ved haver, påstår sneglen, er når de bliver opgivet og atter vil være natur, når bladene ikke bliver revet væk men får lov at ligge og rådne; når lys og skygge må bygge deres egne spindelvævsslotte; når jordbærrene år for år bliver mindre, til sidst som skovjordbær; når ingen mennesker mere kommer og forstyrrer med deres linealer, græsslåmaskiner, ukrudtspulvere og spader; når de vilde hindbær en aften tænder deres røde lygter, og sølvstierne – vort værk – begynder at glimte i månelyset; når faldne træer får lov at ligge, og stubbene dækkes af glødende mos og lav. Når alt dette sker, så synger vi snegle, og elsker, bug mod bug, i timevis, i dagevis, intet har hast, alt er lyst!
Ved du, hvad der skete i Paradisets Have, da Adam og Eva forlod den? Blomster og fugle, dyr og insekter, ja selv regnormene græd af glæde og lo om kap med hinanden. Det var det bedste, der kunne ske, at disse to forvirrede skabninger forlod haven, sikken fest der blev! – Det gik dem ilde; men Gud så, det var nødvendigt. Gud er næsten lige så klog som en snegl.


... og nu med William Heinesens ord


Græsset skælver i vårens regn

og morgenvind.

I slummer står syren, duggrå og blind.



Tyste og sorte snegle bor

under syrens tag.

De færdes om i en glasgrøn dag

som stumper af nat og vædemæt jord.



Frodig og ung er syren at se,

men bundet i blund,

som drak den endnu med barnlig mund

dyb, ulægelig drømme-ve

af den sorte grund.




... og af lidt nyere dato


som snegl med eget hus
bor jeg gratis
til gengæld har jeg ingen friværdi

som regnorm med hoved i begge ender
begynder vejen
der hvor den slutter

Claus Ejner fra "Hjertet, der faldt i søvn"



Endnu engang takker jeg for de mange timer med Tage Voss i levende billeder og ord. De er bestemt et gensyn værd ... og her kommer så også et syn eller måske et gensyn med alle sanser i hele to timer, som jeg lige har smagt på og har sanseligt nydt og glædet mig dybt i mit hjerte ... Glæd dig! :))

https://www.dr.dk/tv/se/dr2-tema-badehoteller-2/-/dr2-tema-badehoteller-hornbaekhus#!/

God fornøjelse i sansernes vold
RoseMarie
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Tikka
23/04/2024 12:01
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Vigtige præciseringer
af Anonym
22/04/2024 16:51
FEJL VED TRÅDENS OVERSKRIFT?...
af Anonym
22/04/2024 16:20
Nyheder fra DR
Ukraine suspenderer konsulær bistand ti..
23/04/2024 12:05
Anklager mod dopingmistænkt håndboldsp..
23/04/2024 12:01
Lars Boje Mathiesen stifter nyt parti ti..
23/04/2024 11:33
EU-politiker brugte rødt kort og svinge..
23/04/2024 11:00
Migrantbåd forliser i Den Engelske Kana..
23/04/2024 10:53
Nyheder fra Religion.dk