annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 519 gæster og 56 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord

Hej Thomas - lige en tilføjelse:

Når jeg skrev:
Citat:
Jeg har jo erfaret, at dét at skrive her på Trosfrihed.dk for mig er udviklende. Det er jeg taknemmelig for, og det er derfor, jeg fortsætter - både at forsøge at skrive om mine egne meninger/opfattelser så ærligt og så ægte som jeg kan - men også for at opfatte andres så klart som muligt.
så er dét, der betyder rigtig meget for mig - i forhold til dig - hvad det var, der fik dig til at vælge kristendommen til - og de andre religioner og livanskuelser fra - hvis jeg har forstået dig ret.

Jeg kan forestille mig, at det ikke er nemt at forklare - jeg har jo spurgt dig før, og du har søgt at forklare - men jeg har stadig ikke rigtigt fattet det.
Jeg ved fra mig selv, hvor svært, det er at forklare eget standpunkt, men min erfaring er, at arbejdet med at afklare kan være særdeles frugtbart.
Så jeg er ikke ude på at få dig til at ændre standpunkt, men på at forstå.

Min erfaring er også, at jo mere afklaret jeg synes, jeg selv er, jo mere "overskud" synes jeg også, jeg har, til at sætte mig ind andres situation - ikke sjældent med det "udbytte", at nye perspektiver åbner sig berigende for mig.

Det er derfor, jeg gerne vil i dialog med dig (og med Hanskrist, og med Tikka, og med enhver anden, der vil fortælle om eget standpunkt).

Jeg mener at have forstået, at det vistnok især er N.T.Wright, der inspirerer dig (vist bl.a. "på tredjedagen genopstået fra de døde") - rigtigt?

Jeg er stadig interesseret i dine egne ord på dansk om, hvilke sider af kristendommen, der inspirerer og overbeviser dig
Jeg så godt, at du tidligere her i denne tråd havde et spørgsmål om Luther - så det er nok ikke ham, der inspirerer dig blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Oklahoma i undtagelsestilstand efter tor..
29/04/2024 01:44
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Nyheder fra Religion.dk