annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
treram som stjernedreng anno 1946
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 472 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Guds Ord


Arne skrev:
Citat:
Du opererer med udtrykket "Bibelens Gud" samt "Ikke Bibelens Gud".

Du har fravalgt "Bibelens Gud" og ikke forklaret, hvad du mener med - og hvordan du forholder dig til: "Ikke Bibelens Gud" udover ordene:
Citat:
Jeg ved ikke, om der er nogen gud … hvad/hvem er gud? … men min erfaring er, at forestillingen om gud og dennes ånd bor i hovedet som man i sit liv gennem troen kan leve ud i den ydre verden som en virkelighed, så ens tro afspejles i ens livssyn og identitet.
Så er du jo også sikker på, at du "ikke kan blive hængt op på noget" blinker


Jeg prøver igen kort.

Jeg skrev:
Citat:
Jeg ved ikke, om der er nogen gud … hvad/hvem er gud?

Dette betyder, jeg ikke ved, om der virkeligt findes en gud … en ikke menneskeskabt gud.

Derfor kan jeg selvfølgeligt heller ikke forklare noget om dette, når jeg ingenting ved om det.

OG

Citat:
men min erfaring er, at forestillingen om gud og dennes ånd bor i hovedet som man i sit liv gennem troen kan leve ud i den ydre verden som en virkelighed, så ens tro afspejles i ens livssyn og identitet.

Altså ... jeg tror ikke på eksistensen af bibelens gud, men at denne bibelens gud kan "eksistere" gennem troen, og være yderst virkelig i menneskers liv igennem troen på helligåndens virke, hvis eksistens jeg heller ikke tror på.

Arne:
Citat:
Og når jeg fortæller, at jeg aner "noget totalt ukendt bag - og i - verdens væren", så "jorder" du dét med firkantet logik - som dog ikke fjerner min anelse blinker

SVAR: Det kunne være interessant, at høre om denne anelse du oplever af det totalt ukendte, hvis ånds virke, jeg forstår, du fornemmer i dit liv i mødet med din Kristus ikon, så dette inspirerer dig til at leve dit liv fuldt ud, fordi du er bevidst om din død.

Arne:
Citat:
Intet menneske kan jo forklare, hvordan det er gået til, at verden - og dermed også vi mennesker på denne lille ubetydelige planet - eksisterer - og de mange religioner kredser derom.

Det er så hér især kristendommen fokuserer på tilværelsen - livet - som en gave - kærlighed.

SVAR: Hvorfor mener du, du som jeg forstår ikke er kristen, men dog mener at helligånden virker i dit liv ved dit kristusikons mellemkomst, at livet er en kærligheds gave, og hvem skulle denne gave komme fra, mener du?

¨¨¨¨

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Nyheder fra Religion.dk