annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689441
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382369
Et andet syn 1991953
Åndelig Føde 1525882
Jesu ord 1523571
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
0 registrerede 425 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Guds Ord

Bare en bemærkning til dette:

"Angående tidligere tiders stridigheder på forummet:
Det er ikke andet end det, du selv har været vidne til - og selv været udsat for. Blev du f.eks. ikke af en af debattørerne opfordret til at "søge læge"? Der har vel været ca. 5 personer, der i sin tid kom med mange ubehageliger. Dette er forhåbentligt et overstået kapitel på Trosfrihed. Men det skaber nu alligevel meget utryghed. For hvem finder dog på sådan noget?
Alt er foregået i det åbne, og jeg bærer ikke nag mod nogen. Jeg glæder mig bare over, at der er mere ro på forummet nu. Så har jeg lyst til at deltage. Det skal du i øvrigt have den største tak for. Du har holdt ud og ført det gode banner her på stedet.
Hvad kan Admin gøre? Administrere forummet og ikke tillade den slags.
Jeg ønsker egentlig ikke at diskutere det yderligere. Hvis du finder det nødvendigt, så vil jeg selvfølgelig ikke forhindre, at du tager det op med admin. Men selv er jeg ikke interesseret i at tale videre om det..."


- Følsomhed er også en ganske anden sag end overfølsomheden, som ka' være et temmelig trist syn!

Men nu var du jo ham der altid broderede KD & Trosfrihed med debatnavne, for ikke at tale om den samme jesussang, mens man aldrig så det mindste forsøg på at forklare undrende debattører hvad meningen med dette dog var på en debatside. Årsagen til at nogen irriteredes lidt over dig, skyldtes vel denne optræden, en manglede humoristisk distance, der jo udmærket ku' ha' mindsket indtrykket af selvhøjtidelighed.

I modsætning til mange troende forstod du ikke at håndtere din missionstrang, og det vil vel igrunden sige at administrere sin private tro. Som jeg husker dig, fik man klart indtrykket af manglende selvkontrol, det Ole formentlig illustrerede som "selvkontrold".
Du var jo ikke til at slå et fornuftigt ord af, dengang, og så denne offerdans omkring kristuskorset med disse endeløse klager om forfølgelse til administrator, det skabte vist heller ikke større interesse for jesuslegen dér. Så debattører opgav i stedet at kommunikere med dig, hvorefter du så poppede op under nye debatnavne, for netop at komme i kontakt med de selvsamme, som du så igen klagede over. Dét var histiorien der fortaltes.


Afstanden mellem den evige sang om himmelnisserne og en himmelråbende paranoia ér ikke altid særlig stor: ærefrygt for guder ér trods alt bare en frygt kultiveret med idéer om ære - og antallet af dine "gudfrygtige debatnavne" ku' jo ha' givet forkortelsen 'pc' en lidt anden betydning, og dig kælenavnet Polytheistisk Computernørd - humorisme er jo ikke altid ondskabsfuldt, den ka' også spejle en luftigere omgangsform, ved du. Og det er trods alt lettere med bare ét navn, den samme sang er straks en anden sag..;)

mvh
Simon
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:21
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Nyheder fra Religion.dk