annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15889555
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399871
Et andet syn 2004414
Åndelig Føde 1606886
Jesu ord 1534795
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
0 registrerede 571 gæster og 69 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Guds Ord


Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Tikka.

Dine Bibel-citater er jo korrekte nok, men jeg undgår ikke en fornemmelse af, at de alligevel ikke er helt pålidelige - forstået på den måde, at de på mange måder for mig mere ligner menneskeværk end noget guddommeligt:
- hold mine bud -
- For kødets lyst står Ånden imod, og Ånden står kødet imod. -

Jeg blev dog glad, da jeg læste:
Citat:
Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse.
men jeg endte alligevel med at blive ked af det, for tror ikke på, at det sidste ord "selvbeherskelse" hører hjemme i dén sammenhæng.

Det får mig til at mistænke, at den oprindelige skribent ikke rigtig har forstået, hvad han selv skriver - eller at han (for en "han" er det vel) - måske af magtbegær - søger at tilegne sig magt over andre mennesker ved at moralisere hér, hvor der - efter min mening - bestemt intet behov er.

At jeg ikke er bibel-bogstav-tro, vidste du vel i forvejen? blinker

M.v.h. Arne smiler


Arne: "Hvordan begriber man Helligånden?"

¨¨¨¨
Du må jo så ty til andre skrifter, der omtaler Helligånden hvor ordene for dig opleves mere guddommeligt, når ikke nu ikke bibelen rækker.

Jeg kender kun bibelen, der taler om guds hellige ånd, som Jesus ifølge skrifterne mente at ha’... (ja faktisk blev hans mor gravid ved denne ånd.)

Johannes 14:9: Den, der har set mig, har set Faderen; … "

¨¨¨¨
Tråden hedder jo Guds Ord ... tror du gud kan tale, og at bibelens åndegud har en hellig ånd han kan udsende, og fylde mennesker med som gør hans vilje?

Og hvor har du den idee fra, der findes en Helligånd, når nu du ikke er så vild med bibeltekster?

¨¨¨¨
Arne:
Citat:
forstået på den måde, at de på mange måder for mig mere ligner menneskeværk end noget guddommeligt:

Hvad du forstår ved guddommeligt kunne være sjovt at høre.

¨¨¨¨
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
15/05/2024 07:30
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Otte terrordømte bor på Kærshovedgår..
15/05/2024 10:31
Zelenskyj aflyser besøg i Spanien og Po..
15/05/2024 10:10
Flere er dræbt under voldsomme urolighe..
15/05/2024 10:04
Seks måneder efter valget er Holland 'm..
15/05/2024 09:42
Novo Nordisk udvider igen i Kalundborg
15/05/2024 09:32
Nyheder fra Religion.dk