annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15733943
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386903
Et andet syn 1994904
Åndelig Føde 1535027
Jesu ord 1526920
Galleri
treram som stjernedreng anno 1946
Hvem er online?
0 registrerede 237 gæster og 42 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Guds Ord

Hej Arne


Citat:
Det er så bøn, det handler om - egentlig for os begge


Ja, men ikke alene. Det er først, efter jeg har "sigtet" direkte på Jesus Kristus, at det hele er blevet levende for mig. Jeg har før bedt - til en abstraktion af Gud - uden nogen effekt.

Så for mig handler det om Gud Fader og Jesus Kristus - og om Guds Rige som vi bygger på med Helligåndens hjælp. Gud har i den forstand sendt Jesus Kristus for at indvie Sit Rige. For Han vil redde skabelsen, som han finder god. Og det vil han gøre med os mennesker som repræsentanter for ham - et kongeligt præsteskab på Jorden.

Ved Jesu offer kan vi, som tager Jesus som autoritet og Herre i vores liv, modtage Den Hellige Ånd, som vil forny os og - gennem os - forny skabelsen ... indtil Jesus kommer igen, og Gud fuldender fornyelsen af alting.

Citat:
Jesus - Kristus - Sønnen kan man jo - i hvert fald i nogen grad - forholde sig til.
Langt sværere, synes jeg, det er, når vi kommer til Helligånden - og endnu sværere, når vi kommer til Faderen.


Ja. Når jeg er blevet klogere byder jeg gerne ind lidt bedre. Men indtil videre: For mig er Helligånden den ånd, som virker i mig og gennem mig, når jeg i tro på Jesus Kristus beder til Ham eller/og til Gud Faderen.

Selv (det har jeg erkendt) er jeg absolut intet.

Citat:
I Kristus Ikonerne er Helligånden oftest symboliseret ved at Kristus har en svulmende hals, mens Faderen ar symboliseret med farven guld, som omgiver Kristus.


Mon den svulmende hals svulmer af Ordet, som stiger op gennem den?

Kærlig hilsen
Thomas
Seneste indlæg
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Trods kritik og flere penge bliver vente..
30/04/2024 08:43
Sportshal vil tilbyde gratis bind og tam..
30/04/2024 08:32
Dansk børnetøjsfirma begæret konkurs
30/04/2024 08:29
Aarhus Letbane fejrer sin fødselsdag me..
30/04/2024 07:44
Politiet vil overvåge store dele af Mal..
30/04/2024 07:27
Nyheder fra Religion.dk