annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15691170
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382504
Et andet syn 1992087
Åndelig Føde 1526296
Jesu ord 1523702
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 443 gæster og 204 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mit liv med Gud, mit Gudsliv

Feminin kristen mystik

det er kropsligt

der er tale om trance lignende tilstande der ikke er uden vidunderlig skønhed, erotiske lystfølelser og orgasme lignende fryd

så på den måde bliver det en vidunderlig trance tilstand og "devotion" hengivelse Gud = os selv i det ubevidste

-0-0-0-

Nu rykker jeg stikket til verden

nu bryder jeg forbindelsen til pirrelige irritable mig selv (stressede mig med dårlige nerver), der er så fyldt med tvangsprægede dårlige vaner jeg ikke kan få bugt med, komme ud af

Hvordan gør du det Hans-Kristian?

Jo jeg placerer mig selv i en trance coma lignende tilstand, dybdeafspændt tilstand, hvor jeg slipper min bevidsthed = min ånd (uden at jeg tillader søvnen at overmande mig, da jeg ikke skal sove) for at give plads for Guds Ånd.

Det er en sindsændring der medfører en bevidsthedsændring jeg efterstræber

De fleste af os magter en sindsændring, men en bevidsthedsændring hører til sjældenhederne

Sindsændringen er forspillet til at tage imod Guds Ånd

Hvis et menneske ikke ændrer sind, vil det ikke kunne modtage Guds Ånd.

Sindsændringen er: Guds Vilje nu med mig ske, ikke længere min egen vilje

I takt med at jeg gør mig viljeløs, fri af min egen vilje, bliver tilstanden mere og mere trance lignende samtidigt med at Guds Vilje vinder indflydelse på mig i enhver fiber og kropscelle

Her kysses livet, det er frydefuldt, som om Gud eller id-Selvet vil fylde os med lyst og fryd i første omgang

det er oftest ledsaget af fantasirige og drømme agtige bevidsthedsstrømme af tiltagende varighed

"fantasy world"

intuitionen og fantasien kan være så livlig at vi risikerer i forbindelse en drøm at glide ind i søvnen, men dette bør undgås (hvis vi da ikke er meget trætte og udkørte). Jeg må gerne drømme, men det skal være så tilpas dagdrømme agtigt at jeg ikke falder i søvn.

Den ønskelige tilstand giver jeg navnet "trance dagdrømmeri" eller mine "trance melankolske dagdrømmerier"

Befinder et menneske sig i den ovenfor beskrevne tilstand så er der en mulighed for at en bevidsthedsændring indfinder sig.

Dette er stort, så stort og radikalt og lykkeligt katastrofalt at man ikke er i tvivl herom, at bevidsthedsændringen er indtrådt

Jeg skriver katastrofalt, fordi det er en indre katastrofe:

Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til! Men alt dette skyldes Gud, som forligte os med sig selv ved Kristus og gav os forligelsens tjeneste,

Den forvandling bevidsthedsændringen er, kommer fra Gud, har vi jo gjort rede for gennem at vi gav slip på vores egen vilje og tillod Guds Vilje at ske

Så det der indtræffer er autonom, det er en processuel refleks i forbindelse vores meget avancerede autonome nervesystem ANS

På vej til denne mulige bevidsthedsændring gik eller bevægede vi os igennem en frydefuld lystbetonet trance periode fyldt med søde drømme og fantasier om I husker hvad jeg skrev ovenfor. Og det er her, i dette "landskab" at vi bliver helbredt, HEALET at HEALING indfinder sig, ja det er fyldt med HEALING POWER (vel at mærke feminin HEALING POWER, det siger jeg fordi der også findes maskulin Kristusmystik HEALING POWER, hvilket jeg nok skal komme til engang og redegøre for)

Hvis det vi primært trænger til er at blive helbredt, så vil en bevidsthedsændring næppe indfinde sig, da Gud eller visdommen i arketypen Selvet ved præcist hvad det er vi behøver i den rigtige rækkefølge (hvilket Paulus selv nævner)

Hvis det store skulle ske, at en radikal lykkelig katastrofal bevidsthedsændring skulle indfinde sig = Gud eller Guds Ånd lader sig føde i os,

da er der tale om at vi er blevet nye mennesker, og vi kan nu bryde dårlige vaner og vi formår at søsætte nye projekter, vores liv får helt nye tiltrængte retninger som vi længe har gået og ønsket os det eller som også er uventede og går i en ganske anden retning end den retning vi havde troet skulle være vores her i livet, som dengang hvor jeg imod alle odds, imod alt i stjernerne, imod mine evner, begyndte at skrive
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 21:22
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 20:28
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
28-årig røver Rema 1000 med økse og g..
25/04/2024 17:49
Nyheder fra Religion.dk