annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 416 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mit liv med Gud, mit Gudsliv

Her lige lidt om det min feminine spiritualitet, den feminine side af mit Gudsliv, liv med Gud.

Vil forsøge i denne tråd at bemærke om det jeg beskriver befinder sig indenfor min den feminine spiritualitet eller den maskuline.

Nogle tror at min feminine spiritualitet og Gudsliv kan være udtømmende og en fuldt dækkende forklaring på min spiritualitet, men sådan er det ikke, da en forståelse min spiritualitet også skal inkludere dets maskuline sider.

Men her lige hvad der kendetegner den feminine side af sagen, min spiritualitet eller Gudsliv, liv og praksis med Gud:

Det er en hengivelse Gud, og overgivelse og fordybelse Gud, der er kendetegnet af en vis trance tilstand jeg formår at hensætte mig selv i. Jeg er passiv og modtagende, sænker mig selv i moder naturen eller det dybe og afgrundsdybe, derfor betegnelsen feminin.

Teknisk teologisk betegner jeg det som Guds fødsel i mig, eller mig der som en brud på bryllups natten gør mig rede til at modtage min elsker, min højt elskede brudgom.

Så ud over trance er det også kendetegnet ved det erotiske og tantriske. Det er vidunderligt og fyldt med skønhed, fyldt med usigeligt lyst og fryd, suk ak og ve, lidelsesfyldt passion.

Her erfarer jeg ofte uden de store problemer hele guddomsfylden i kød og blod, det er en legemliggørelsens ny virkelighed, fyldt med helt nye biologiske processer der helbreder, Healer, og fornyer mig og mine kræfter, vitalitet, sundhed, raskhed, ja det er godt som nattens søvn. Men det er ikke søvn, det er trance mere, hvilket er kendetegnet ved at man/jeg/vi er i den dybeste afspændte tilstand tænkes kan uden at vores vågne bevidsthed er den mindste smule sløret eller svækket.

Det har orgasme (åndedræt hjerte rørelser og bevægelser) lignende kvaliteter med inde over uden at det specifikt seksuelle som der er, kan være, tale om i forbindelse en partner kommer på tale. Således vil det uanset hvor erotisk frydefuldt det går hen og bliver aldrig blive forvekslet med noget seksuelt, hvilket giver en tryghed uden lige at vide dette og kunne let skelne her.

Må den orgasme lignende fryd ikke blive seksuelt? Jo det må blive lige så seksuelt det være vil, blot må der ikke komme på tale nogen former for kønsorgan relateret stimulation der bidrager til denne orgasme lignende fryd og lyst.

At kunne denne forskel og skelnen er altafgørende vigtig. Ellers forvirrer og sammenblander man/vi to områder der uanset hvor ens de er på en række biologiske parameter dog tilhører hver sin sfære, ihvertfald mentalhygiejnisk.

Uden tvivl havde middelalderen en mere levende spirituel praksis med en sådan beskrevet trance end vores moderne tid kan opbyde.

To grunde til at den her beskrevne feminine trance spiritualitet indenfor kristendommen har så svære vilkår, skyldes seksualforskrækkelsen på den ene side og på den anden side, nærmest det modsatte, nemlig seksualhungeren, at man/vi altid, i enhver given situation foretrækker det specifikt seksuelle.

Ofte er det Jung der skinner igennem men her ser vi Freud, Reich, Alexander Lowen, Arthur Jarnov, Peter Levine og Osho (Bhagwan Shree Rajneesh) bevægelsen også har haft deres store indflydelse på mig.

Hinduismen kan vi ikke undgå at komme til at tænke på, for næppe, ud over kristendommen, især i middelalderen, er der nogen anden verdensreligion end lige hinduismen der har udmærket sig så godt på det her spirituelle felt.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Biden mødtes med 4-årig: 'En påmindel..
25/04/2024 02:03
USA kræver svar i sag om 'massegrav' i ..
25/04/2024 00:04
Senatsudvalg skal undersøge Novos prise..
24/04/2024 22:04
USA har i hemmelighed sendt langtrækken..
24/04/2024 21:08
Seks fly fra København aflyses på grun..
24/04/2024 20:56
Nyheder fra Religion.dk