annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 583 gæster og 180 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet

Heii RM…

Ufda det er vidunder-lidt koldt – og jep, der skal akkurat snetøj på rødderne til morgen, andet ville være ganske uklædeligt, ja unisseligt! Sneen og den krystalliserede luft får en jublen op i os, og træerne har så godt af igen at få mulighed for indbyrdes at strides om, hvem der med det største svip ka’ få snemasser til at hvirvle højst op i luften – du ved, det smukke syn Højholt så poetisk omtaler i flimsen der snarere sku’ ha’ heddet ’Den bænkede mand’.
Der sker meget i snelandskaber: hastigheden på stor set alle udfoldelser sænkes til et for sindet mere tåleligt niveau, og så får vi jo disse æblekække små rosenkinder, der vel nærmest får os til at ligne små børn der afventer de voksne i herligt lyddæmpede universer, ja jeg glæder mig til at se Fanny & Alexander i julen, ikke mindst p.a. dens begyndelse, hvor julen bare rejser sig som et crescendo, der helt sikkert får mig til at en ligne lykkelig tosse. Joh, det ligner sgu’ en hvid jul RM ;)

Forøvrigt har du helt ret, det er da temmelig strengt at fylde træet her med engelske julestemninger! Men den skid, Mr. Burton altså, havde simpelthen besluttet sig for fransk, italiensk, engelsk og til dels tysk, som de eneste sprogområder der var værd at interessere sig for, åh ja, hertil kommer jo så denne besynderlige lydmasse der ofte stiger op i struben på et folk der kalder sig for welsh – hvad du sikkert har gennemskuet her skal være min undskyldning. Men den lille historie er faktisk fin, og blev desværre den ene af to der udgør hans publikation, hvis man ser bort fra hans i mine øjne herlige dagbøger, som en fornuftig mand altså samlede til den natbordbasse der ligger og venter på at de skide yankee’s ska’ blie færdige med deres opmærksomhedskrævende aktiviteter.

Sjovt er det forøvrigt at se/høre populister fra stort set alle hold, fare i flint over den aggressive tone de oplever i en amerikansk valgkamp, der rigtignok er anderledes og hårdere i tonen, men man skal ikke tage fejl, for uanset den nærmest hadske retorik i anspændte dueller, er alle amerikanere og står vemodigt sammen om nationen USA. Jeg ved ærlig talt ikke hvilken værdighed man kan tillægge europæiske politikere der hverken siger hvad de mener eller mener hvad de siger, men det er åbenbart kæledæggeideen hos vore ”ansvarlige” europæiske politikere/journalister. Spændende blir det at se udfaldet, der har stor betydning for verden omkring os.

Til slut vil jeg lige hæve tomlen for ”mit kodeord” – idet jeg ligefrem mener at den slags hører til almen pli for en agtværdig nissemand/kone! ;)

I ønsket om en god snevejrsdag
Nissen
Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA har startet genopbygning af bro, der..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Nyheder fra Religion.dk