annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Guds Ord

Arne håber du kommer over din følelse af væmmelse.

Dette afsnit ud af sammenhængen kan da godt virke meget direkte.

Et angreb eller bagtalelse Thomas bliver der ikke tale om.

Hvad den gamle strid her på trosfrihed (og ikke facebook som der kom til at stå) drejer sig om vil det simpelthen føre alt for vidt at forklare. Selv om Thomas selv er inde på det.


Jeg mener bare at se Thomas ikke er fri af den gamle dagsorden der har nogle trælse underliggende motiver som virkelig ikke klæder Thomas ret godt efter min mening.

Jeg har givet ham chancen til at få ryddet op i en gammel bitter strid som Thomas tydeligvis ikke er kommet sig over endnu. Det overrasker mig og jeg finder det er ret så sørgeligt, ja jeg ved ikke på hvilket år og stadig at være optaget af en så slet dagsorden.

Kom nu videre Thomas eller også tal direkte om hvad det er du er ude på, har i sinde med din trådstarter Guds Ord.

Mig der var en del af vores gamle strid og uenighed kunne straks se hvor det bar hen af med dig Thomas da du begyndte "Guds Ord" og ganske rigtigt, indlæg længere fremme undgår du ej heller selv at nævne det.

Jeg kan bare se du er styret af noget der gør dig alt andet end uselvisk, som jo ellers er dit store ideal.

Jeg vil gerne hjælpe dig fri Thomas (hvilket jeg kan sige både venligt og humoristisk til dig). Jeg tror du kan blive fri hvis du vælger den direkte åbne og ærlige debat (med mig fx) om den her gamle sag som tydeligvis stadig nager dig.

Du er ihvertfald ikke fri, men stærkt styret af nogle underliggende skjulte og slette motiver.

Hvorfor ikke komme disse til livs engang for alle ved at indgå i en åben og ærlig debat, hvor det ikke gælder om at sejre over nogen, men at bringe klarhed over hvad det er vi ser så forskelligt på.

Måden du fremstiller det på er ikke fair + jeg bliver da lidt nysgerrig efter at vide hvor det er du mener Luther fejllæses, misforstås.

Jeg kan også slippe det hele hvis du ikke ønsker en åben og ærlig debat om vores ret voldsomme strid fra gamle dage.

Jeg rækker dig bare en hånd og min ånd til at vi får det her gestaltet på en mere frugtbar måde end du for mig at se ligger op til. Og som sagt så føler jeg du skylder dig selv Thomas at komme videre i teksten og i din personlige udvikling som debattør overfor ikke mindst de kristne som du tydeligvis gerne vil belære og dømme mere end du ønsker at forstå hvad de siger.

Derfor behøver du jo ikke være enig med dem. Men måske du ville stoppe med, for din egen skyld, at skulle evigt og altid at komme efter dem ved bla utallige kopier af tekst fra Nye Testamente, der kun har et eneste formål at blive fremstillet så tilpas manipuleret at du nu mener at have trængt de slette kristne mennesker op i en krog.

Vi er jo ikke født igår og det er tydeligt hvad du gerne vil opnå.

Jeg tror det blev for meget for mange af os.

Men er du virkelig ikke blevet klogere Thomas så leg du bare videre, men vær klar over at i sidste ende det er dig selv du leger værst med. Vi andre klare det nok, men seriøst i dine Jesu ord og bud sammenhænge vil du nok ikke opleve at jeg vil/kan tage dig. Det bliver en hovedrysten herfra over denne din barnlige opførsel jeg finder det at være.

Hvad er det du vil opnå? Hvad er det du ønsker det skal ende op med??

Jeg kunne forstå hvis du ønskede en åben og ærlig debat med dem/os du hentyder til. Men det er tydeligvis ikke det du gør, men altså jeg inviterer dig nu hertil.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk