annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Brand i 10kV transformerstation
Hvem er online?
0 registrerede 437 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Guds Ord

Hej Thomas

Jeg fik en god snak med Anne (ALH) forleden. Hun viste et billede af hendes to meget kønne rollinger, drengebørn. Ja hvor er de dog et par skønne kønne drengebørn hun der har fået. Hun er lige flyttet ind i nybygget moderne præstebolig. Nå men det går hende på alle måder godt, hvilket nok ikke kan komme bag på nogen af os der kender hende.

Jeg fortalte hende at jeg var landet igen på trosfrihed, men at jeg endnu ikke vidste om det blot var en kort rast og mellemlanding eller om det ville blive fast over tid igen som førhen.

Anne hun spurgte til Michael, Bjørn, Simon mmfl og dem hun har kendt fra sin tid som debattør her på stedet og på religionsdebatten. Hun spurgte mig også om du Thomas stadig var tilstede som Jesu Ord dogmatiker? Nej det er ikke mit indtryk svarede jeg, han virker meget normal nu tilføjede jeg. Men så gik kun et par dage og du Thomas lavede et ukommenteret og umotiveret (ud af blå luft) Jesu Ord indlæg som i gamle dage. Så næste gang jeg snakker med Anne må jeg lige få rettet at du er på den samme vogn som i gamle dage. Fred være dog med det forhold.

Anonym der spørger dig om hvorfor du pludselig kopierer fra Nye Testamente er hverken mig eller Anne, ja jeg aner ikke hvem det er. Efterhånden som tråden (Guds Ord) kommer igang afslører du dog din motivation og bevæggrund.

Og nu vil jeg sige dig Thomas et par kloge ord fra en mand med erfaring. Du er såret og ramt Thomas af forfængelighed og nærtagende, du er selvisk og kan ikke tilgive og se bort fra dig selv og din forfængelighed. Dette kan jeg sige fordi jeg selv har været såret og nærtagende og forfængelig selvisk. Men det er jeg ikke mere, jeg er kommet over det. Derfor ved jeg hvad jeg taler om. Og jeg ville ønske for dig Thomas at du også en dag formår at overvinde din sårethed, din forfængelige selviskhed. Jeg kan sige dig at det er en stor befrielse og den kunne jeg godt unde dig Thomas så du kom videre med dig selv, for du sidder tydeligvis fast i gammel nag.

Jeg har tænkt på at gå ind og sige dig hvad det er vi er nogle stykker der i sin tid forsøgte at sige dig, for forstået det og læst det, har du ikke kan jeg se på hvad du skriver.

Hvis du har en høne at plukke med nogen, så pak det ikke ind, men sig det åbent og ærligt, så der ikke kommer slet spil ud af det. Vær ikke bange for at få kigget på dig selv og det du står for som ej heller bange for uhildet og frejdigt, frimodigt, at få undersøgt hvad de der talte dig lidt imod stod for. Værre er det hele altså ikke. Du kunne også gå tilbage i gamle indlæg og læse dem uden forudindtagethed, uden fordomme.

Ellers når dette er sagt (en lille detalje), vil jeg da sige at du er en rigtig super duper god debattør der klæder trosfrihed godt eller som trosfrihed står sig godt med er her.

Jeg kan sige det her så sikkert til dig Thomas fordi jeg selv har været såret og ramt af forfængelighedens selviskhed men nu er kommet fri heraf. Derfor kan jeg genkende dit sind og hvordan du har det. Men du fortjener at komme videre med dig selv.

Jo mere du vil hævne dig, jo mere oprejsning du søger jo mere selvisk er du.

Du kan stadig kæmpe for din sag hvis du mener du har en god sag, men husk at sætte dig korrekt ind i hvad det var dine opponenter i sin tid sagde. Husk dialogen. Og husk at din Jesus ikke brød sig om selvretfærdighed, men den retfærdighed (rette adfærd) Gud alene kunne give et menneske. Ja faktisk det den Jesus vi hører om i evangelierne, bruger sit liv, sig selv på, som eksempel vi burde efterleve, nemlig at søge Guds Retfærdighed og Guds Riget, livet med Gud først og fremmest. Det er nøjagtig lige på det punkt at Paulus og Luther er fuldstændig på linje med essensen i evangeliernes Jesus.

Lad dog Gud og den Hellige Guds Ånd komme til og få den primære altafgørende nådesfyldte stilling og indflydelse på vores liv (vores adfærd, rette færd, så vi kan takke Gud og ikke os selv herfor) som det er tilfældet i Jesu “søn-fader kommunikation og communion, fællesskab”. Ikke jeg er god og retfærdig siger din Jesus til dig Thomas, det er derimod alene Gud.

Sværere end dette er kristendommen altså ej heller at forstå. Vi har det med at gøre alting for indviklet og svært forståeligt for os selv og alle andre (og det, disse ord, skulle lige komme fra dig HansKrist, ja så har vi/man da hørt det med).

De bedste og venligste hilsner HansKrist


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Nyheder fra Religion.dk