annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15660879
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380393
Et andet syn 1989734
Jesu ord 1522509
Åndelig Føde 1515643
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
0 registrerede 373 gæster og 31 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Guds Ord

Kære Thommas: nej der er ingen det kan gøre krav på at vare fuldkomme. Og ja forkyndelse er et af kravene Jesus stillede og oplærte sine deciple i, og i Mattæus 24: 4-14 står der, Og som svar sagde Jesus til dem: „Pas på at ingen vildleder jer; 5 mange vil nemlig komme på grundlag af mit navn og sige: ’Jeg er Messias,’ og de vil vildlede mange. 6 I vil komme til at høre om krige og rygter om krige; se til at I ikke bliver opskræmte. For dette må nødvendigvis ske, men enden er der ikke endnu.
7 For nation skal rejse sig mod nation og rige mod rige, og der skal være tilfælde af hungersnød og jordskælv det ene sted efter det andet. 8 Alt dette er en begyndelse til veer.
9 Da vil man overgive jer til trængsel og dræbe jer, og I vil blive genstand for alle nationernes had på grund af mit navn. 10 Da vil mange også blive bragt til snublen og fald, og de vil forråde hinanden og hade hinanden. 11 Og mange falske profeter skal fremstå og vildlede mange; 12 og på grund af den tiltagende lovløshed vil kærligheden blive kold hos de fleste. 13 Men det er den der har holdt ud til enden der bliver frelst. 14 Og denne gode nyhed om riget vil blive forkyndt på hele den beboede jord til et vidnesbyrd for alle nationerne; og så vil enden komme.
Så det er en hellig pligt for dem som følger Jesus befaling nemlig at forkynde disse ting, og hvordan var det Jesus lærte sine deciple at forkynde, ▪ I Bibelen finder vi denne befaling som Jesus gav sine disciple: „Gå derfor ud og gør disciple af folk af alle nationerne, . . . idet I lærer dem.“ (Mattæus 28:19, 20) Gælder det alle kristne? Ja, sådan forstod Jesu første disciple det. For eksempel sagde apostelen Peter: „Han [Jesus] pålagde os at forkynde for folket og at aflægge et grundigt vidnesbyrd.“ (Apostelgerninger 10:42) Og apostelen Paulus skrev: „Det er pålagt mig som en nødvendighed. Ja, ve mig om jeg ikke forkyndte den gode nyhed.“ — 1 Korinther 9:16.
Det var ikke kun Paulus og Peter, men alle de første kristne, der fulgte Jesu befaling. De gjorde forkyndelsen til deres særlige kendetegn. (Apostelgerninger 5:28-32, 41, 42) I dag bestræber Jehovas Vidner sig for at gøre det samme. De har samme tema i deres forkyndelse som Jesus havde, nemlig „himlenes rige“. — Mattæus 10:7.
Hvem skulle det kristne budskab forkyndes for? Jesus pegede på at det skulle forkyndes for alle mennesker uanset hvor de befandt sig. Han sagde til sine disciple: „I skal være vidner om mig . . . til jordens fjerneste egne.“ (Apostelgerninger 1:8) Han forudsagde endda at inden afslutningen på denne tingenes ordning ville „denne gode nyhed om riget . . . blive forkyndt på hele den beboede jord til et vidnesbyrd“. (Mattæus 24:14) Af den grund stræbte de første kristne efter at tale med alle mennesker, ikke kun personlige bekendte eller folk som ikke havde nogen religion. (Kolossenserne 1:23; 1 Timoteus 2:3, 4) Tilsvarende prøver Jehovas Vidner i dag at nå alle.
Hvad er den mest virkningsfulde måde at udbrede det kristne budskab på? Jesus var klar over hvad der skulle til for at nå så mange som muligt, og han sendte sine disciple ud til byer, landsbyer og folks hjem. (Mattæus 10:7, 11, 12) Efter hans død og opstandelse fortsatte disciplene med at forkynde „fra hus til hus“. (Apostelgerninger 5:42) Ligesom Jesus forkyndte de også på offentlige steder og når lejlighed bød sig. (Johannes 4:7-26; 18:20; Apostelgerninger 17:17) Jehovas Vidner i dag bruger de samme metoder for at komme i kontakt med alle mennesker.

Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
20/04/2024 15:54
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Politiet kan først melde nyt ud om flya..
20/04/2024 15:30
Pernille Skipper er nu officielt formand..
20/04/2024 15:07
Satser på at åbne Knippelsbro inden my..
20/04/2024 15:02
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Nyheder fra Religion.dk