annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 676 gæster og 940 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet

Hej igen, min nisseven ;))

Jeg smiler varmt ved din respons på de ikke nisseligste, men misseligste blå øjne :))

... og her kommer

2) som er Benny Andersen og hans "Nikke nikke nambo" i den gamle og oprindelige udgave. En udgave hvor barneøjne og -ører vækkes af den finurlige forsidetegning og indledningsord, som danner ikke mindre end et spejl i gåde.

Den bog fandt jeg på nysgerrig opdagelsesrejse iblandt min fars bøger i stuens bogreol og altså i de voksnes verden. Det var bogen, mine fingre igen og igen pillede ud, ja bare for at se på forsidens illustration ... at tegn og uforklarlighed på ny kan opstå i en sammenhæng som noget ganske nyt alligevel genkendeligt. Ja, lidt som Punktum punktum komma streg", og den langt senere (for mig) som Storken" i Tannes vilde Afrikafortællinger :)))

Her blev streger, tegn og ordlyd pludselig til billedkunst, musik og rytme sammensmeltet til ét. Her blev tegn og ordrytme til musik, og poesiens havde sat sine spor som et hjertesprog, og en genklang blev vakt til live for stedse ...

Ja, og det blev begyndelsen og vækkelsen i min sjæl og i mit inderste til poesiens mangfoldige udtryk i forhold til både både indsigt og udsigt. Her tror jeg, jeg må ha' været godt og vel 4 år, som jeg skønner det i forhold til mine egne spor og "optegnelser" i bogen :)))

Nikke nikke nambo no se rambo para para poski para para po.
Nikke nam nikke num para para poski.
RoseMarie
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Modstandskvinden Jutta Graae hyldes med ..
25/06/2026 20:35
To tog er stødt ind i hinanden i Polen
25/06/2026 19:42
Den canadiske sanger David Clayton-Thoma..
25/06/2026 19:26
51-årig mand død i arbejdsulykke ved E..
25/06/2026 19:07
Overgravet kabel skaber togforsinkelser
25/06/2026 18:48
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Hormuz-evakuering for tusindvis af søfo..
25/06/2026 18:09
Eks-forsvarsminister advarer mod at baga..
25/06/2026 18:05
”Vi er stadig i kontakt med vores hede..
25/06/2026 18:00
5 stjerner: Britisk fængselsthriller sl..
25/06/2026 18:00
Kære brevkasse. Vil jeg fortryde det, h..
25/06/2026 18:00