annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 438 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet

Aften’ RM..

Man ka’ slet ikke forestille sig livet uden lyden og fornemmelsen af regnen, som opleves svært forskelligt – på platomassiver som Serengeti med det umådelig rige dyreliv, må jo både de to og flerbenede gå fuldstændig badus af lykke når de første spæde dryp endelig trommer dem på hovedet. Man skal muligvis være lidt specielt konstrueret for at opleve badusen, men alene det at høre dens stille trommen på bladene herudenfor, ka nu godt få mig til at nærme mig en forståelse.

Jah, du har ret, enkelte ”gamle” nisser er her da heldigvis stadig – en nisse har jo pr. def. lidt hylde, og nu er jeg sikker på at fx Søren Ulrik Thomsen i akkurat den forbindelse vil takke så meget for påmindelsen, dog skal det retfærdigvis tilføjes at jeg også selv er ved at anlægge mig halvnisseformat – jeg vil under ingen omstændigheder undvære nisserierne, ej heller havenisser, der jo drypper så saligt i øjne brune som blå.
Men for nu at blive ved SUT – der ligger absolut intet underforstået i forkortelsen! – har jeg nærmest strøet blikke udover hans samlede nisserier, som også indeholder essays der ligeledes regner med de lyksaligste glimt.

I virkeligheden er dette jo en rigtig nisseverden, og lad mig i den forbindelse lige påminde dig om at der nu kun er 211 dage til jul! Ta dig en dans, min ven, det gjorde jeg..;)
Det er jo blevet helt vidunderligt vejr omkring os, børnene har røde æblekinder og tindrende øjne, solen har en god indflydelse på os, og som tak for de fine sager fra nissen Bo Green Jensen, som måske kun er en halvnisse, ska’ du selvfølgelig midt i aftningen ha’ lidt mere fra den anden:

Dybblå skyers bulede kufferter
tunge af langsomt opløseligt mørke
rejser over Utterslev Mose.
På de højeste skorstene tændes små løbende lys,
og det tordner.
Et øjeblik var det som om, alt dette skulle forsvinde.
For der findes en nat så helt ubegribelig stor,
at alle nætter kan skinlægges dér
med hver sin blafrende seddel:
Samleje Glemsel Mareridt Sang.
Men svanerne gled som stivede skjorter
ud på et højglanspoleret gulv.

- Søren Ulrik Thomsen.

- Bedste julehilsner
Simon
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Den olympiske flamme fortsætter rejsen ..
27/04/2024 12:22
31-årig anholdt efter at have været p..
27/04/2024 12:20
Ukraines udenrigsminister om manglende l..
27/04/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk