annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 469 gæster og 55 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet

Her et lille brev med et kådt forår i brystet, det er fra jyden Morten Nielsen og skal simpelthen plantes her lige midt i Mellemrummet, fordi det er så smukt og også i Hans Edvards øjne ville hedde noget med Forårets Horisont:

- Kære Jylland. Jeg længes efter en Markvej, saadan som den er, naar Tøbruddet sætter ind. Gul af Ler og Sand, med Bunden presset op i Volde omkring smaa Søer af gult Vand. Og med grønt og gult Græs, der staar og aander mod Solen. Saa kan man føle, hvordan Saften suser inde i dem, helt nede ved Roden. Og jeg længes efter at se en Haand stille Havens første Vintergæk paa Sybordet i Dagligstuen, og efter en Dag at høre en Stemme: »Nu er Stæren her«.
Men jeg er langt af Lande. Jeg sidder ved et Bord i en By paa en Ø, og Bakkerne og Vejene, Fjorden og Skovene og Græsset derovre maa ta imod Foråret uden mig. Vi bliver ikke to om det ellers. Du maa sige Goddag og Velkommen, alene. Men jeg kommer igen. Til Sommer vil jeg staa på en Landevej ved Lemvig og lugte Vesterhavet. Og jeg vil ligge på Ryggen under et Birketræ og se, hvordan Kvistene skærer det himmelblå i smaa Stykker.
Jeg kommer og stiller mig midt i alle Ting. …

- Morten Nielsen.

I dag er det ingen sag at fistre fra den ene del af landet til den anden uden at opleve noget, men dengang tog det en sommer med båd og tog – man stillede fortroligt den indre viser og oplevede rejsen undervejs.

mvh
Simon
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
400 ton nødhjælp er på vej med skib t..
28/04/2024 09:18
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
To personer er fundet døde i Esrum Sø
28/04/2024 08:30
Russiske journalister varetægtsfængsle..
28/04/2024 08:23
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Nyheder fra Religion.dk