annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 2538 gæster og 641 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Et åndeligt pusterum

Til Zenia - og hvem det måtte interessere:

Tilgivelse - det er noget, jeg ikke rigtig ka' få fat om. Jeg har "googlet" på ordet og finder religiøse og psykologiske synsvinkler - herunder at man ikke skal lade sig "fange ind" af, hvad der opleves som "ondskabsfulde krænkelser", og hvad der ligner, og i stedet frigøre sig.

Hvordan man frigør sig har psykologerne forskellige bud på, og i kristendommen kommer jeg til at tænke på saligprisningerne (klik):
Citat:
Salige er de fattige i ånden, for Himmeriget er deres.
Salige er de, som sørger, for de skal trøstes.
Salige er de sagtmodige, for de skal arve jorden.
Salige er de, som hungrer og tørster efter retfærdigheden, for de skal mættes.
Salige er de barmhjertige, for de skal møde barmhjertighed.
Salige er de rene af hjertet, for de skal se Gud.
Salige er de, som stifter fred, for de skal kaldes Guds børn.
Salige er de, som forfølges på grund af retfærdighed, for Himmeriget er deres.
Salige er I, når man på grund af mig håner jer og forfølger jer og lyver jer alt muligt ondt på.
Alt det kan man naturligvis uden videre forkaste. Det gør jeg nu ikke - tværtimod - det frister, syn's jeg! blinker

Imidlertid er der noget andet, der bestemt også hjælper mig rigtig meget, og det er dét at forsøge at sætte sig ind i krænkerens sind - især dét, der åbenbart plager det menneske så meget, at det er nødt til at gi' så meget ondt af sig.

Noget sikkert indblik fører det naturligvis ikke til, men at se krænkelserne som symptomer, gør dem uskadelige!
Det er i hvert fald min oplevelse blinker

Håber du læser dette Zenia - og overvejer at fortsætte smiler

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Ryanair vil 'modvilligt' droppe afgift, ..
25/06/2026 15:41
Lokaltog kører med færre tog sommeren ..
25/06/2026 15:21
20-årig mand er varetægtsfængslet i f..
25/06/2026 12:53
Politiet fremlægger drone-efterforsknin..
25/06/2026 10:44
25 på danskerlisten i Venezuela
25/06/2026 09:40
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
David Clayton-Thomas fra bandet Blood, S..
25/06/2026 15:29
Ung mand satte ild til skraldespande og ..
25/06/2026 15:10
En mand er død i en arbejdsulykke på h..
25/06/2026 15:01
USA's højesteret åbner for udvisninger..
25/06/2026 15:01
Meget høj brandfare i det meste af land..
25/06/2026 14:26