annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15638171
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378721
Et andet syn 1988048
Jesu ord 1521601
Åndelig Føde 1507124
Galleri
ER DU GAL MAND
Hvem er online?
3 registrerede ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 132 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige

Ole skriver, at han "deltager her på lige fod med alle andre debattører".
Jo - det er jo ikke overraskende, han har jo ikke andre muligheder, og det er der vel heller ingen, der har betvivlet? blinker

Ole skriver også:
Citat:
Jeg eksperimenterer ikke med nogen andre, for det har jeg ikke mulighed for. Det ville nemlig kræve, at jeg kunne isolere "forsøgskaninerne" (som du kalder dem) fra andre påvirkninger. Jeg eksperimenterer med mine egne formuleringer for at se, hvordan de bliver opfattet af mennesker generelt.
Men Ole skrev 12/07/2014 02:30 i tråden Hvad er kristendom?:
Citat:
Forhåbentlig kan de fleste forstå, at den eneste følelse, jeg har og har haft i forbindelse med debatterne her, er nysgerrighed efter at undersøge, hvordan mennesker bruger og opfatter verbal kommunikation, som præcis er det emne, jeg forsker i. At det ind imellem har nødvendiggjort, at jeg bruger en provokerende tone, vil enhver forsker kunne forstå og acceptere. Det er en helt almindelig videnskabelig metodik at anstille forsøg for at undersøge reaktionerne under forskellige påvirkninger.
For mig ser dét ud, som om Ole af "nysgerrighed" "anstiller forsøg" ved at "bruge en provokerende tone" overfor os andre.

Skulle dét, jeg skriver, mon være, hvad Ole kalder: Uærligt, polemisk, fordrejende, tendentiøst, hadefuldt, en skændsel, kværulantisk, citatfusk?

Eller er dét Ole skriver her blot nysgerrighed efter at se, hvordan en sådan række nedrakkende værdidomme påvirker én bestemt isoleret debattør: mig?

Så er spørgsmålet jo for mig: Mener han det - eller er det blot endnu et af Ole "anstillet videnskabeligt forsøg"? blinker

Jeg forventer ikke nogensinde at få dette afklaret, men nok endnu en række nedrakkende værdidomme rettet mod mig - værdidomme som jeg imidlertid vil sætte i forhold til afsenderens troværdighed - som den ser ud i mine øjne blinker

Arne smiler
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
16/04/2024 20:33
Kom op på bjerget...
af ABC
16/04/2024 19:15
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
15/04/2024 16:20
Nyheder fra DR
Afspærringer ved Børsen opretholdes og..
16/04/2024 20:41
Amsterdams borgmester åbner for salg af..
16/04/2024 20:35
Kina beskyldes for at forstærke USA's f..
16/04/2024 20:34
Jesper Jensen: Fransk OL-valg vidner om ..
16/04/2024 19:05
Danmarks ambassade i Irak skal lukke
16/04/2024 17:46
Nyheder fra Religion.dk