1
registreret
(1 usynlig),
31
gæster og
168
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige
|
ha ha du husker ikke fra næse til mund og du vender op og ned på alting, du ved du kan forvirre alle eventuelle nye, men ikke os gamle der har fulgt dig gennem tiderne.
Hvorfor dog denne voldsomme ophidselse over, hvad jeg skriver? Jeg tvinger jo ingen til at acceptere forskningens resultater,
Når jeg redegør for min viden, så er det et tilbud - ikke et krav.
At have kendskab til fakta og undesøge tingene grundigt er jo ikke noget at prale af, for det er hvad millioner af seriøse forskere gør
Du benægtede kort og godt forskningens resultater, hvad der stod på stress foreningens officielle hjemmeside omkring stress og fx amygdala og hippocampus.
Du havde og har stadig nok ikke, nogen former for up to date viden såvidt den moderne hjerneforsknings mange spændende resultater. Da jeg skulle drøfte med dig stod du på bar bund, og måtte google og wiki studere, og der kom fra dig kun ufordøjet korttidshukommelses kopieret stof op på tavlen, der kom intet som var fra din langtidshukommelse, du har nemlig intet vel fordøjet stof om moderne hjerneforskning at trække på som vel tilegnet viden du kan tale med om (hvilket overraskede mig meget). Men jeg gav dig den første lektion, forskrækkede dig over din manglende viden, et wake up call, håber jeg det blev for dig, så jeg siger held og lykke med dine fremtidige studier.
vh HansKrist.
PS:
et godt råd, pas på din hjerne bjørn, det er faktisk din og min af slagsen man forsøger at forstå og blive klogere på. Det kan godt være fordi du har været piccolo eller translatør hos novo nordisk eller hvor det nu var, at du håber noget medicin kan redde dig, men du har også selv et ansvar for at din adfærd tilgodeser at du forbliver åndsfrisk højt op i årene. Og i den sammenhæng din US VERSUS THEM (troldene) person hetzende intimiderende adfærd den dur ikke, men den svækker din forhjerne virksomhed som den fodre amygdala (frygt og stress) på bekostning af hippocampus og ACC, der ikke får en chance.
At leve med kronisk dårlig samvittighed grundet dårlig adfærd, under al kritik adfærd, det skaber så megen kronisk amydala stress i dit liv, at du udsætter dig selv for demens og depression. Derfor vil jeg anbefale dig af mental hygiejniske grunde at droppe din aggressive US VERSUS THEM person hetzende intimiderende debatadfærd. For din egen sundheds skyld, som for at vi andre er lede og kede og trætte af denne din automat -adfærd, som for trosfriheds skyld ikke mindst.
Træn dig selv og din hjerne, ikke mindst forhjerne som ACC, gennem at gå efter bolden og ikke manden. Kom nu op i panden igen, det er her tingene skal op og vende.
|
|
|
|