annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
0 registrerede 12 gæster og 294 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige

Hej Arne,,

ja du kan tro jeg har noget på hjertet i den her sag i forhold til Ole Bjørn. Og sent igår aftes/nat havde jeg skrevet et indlæg i den her sag, men valgte så at slette det igen og sove på det.

Ole Bjørns debatadfærd er under al kritik, fyldt med pral og løgn (som vi siger i vestjylland) altid i et forsøg på at intimidere os andre som mindre begavede og ham selv som Mr Einstein Alvidenheden Selv analyserende alle os andre mindre begavede, som følgende insinuerer:

"""Mine konklusioner tilhører alene mig, og vil blive diskuteret med mine peers, og dem er der ingen af her på trosfrihed.dk.

Psykiatriske patienter eller misbrugere bliver ikke oplyst om, at deres data indgår i statistikker i ph.d. afhandlinger, da det er irrelevant for forskningen""".

At manden Ole Bjørn omgås sandheden lige så lemfældigt som tilfældigt fremgår af næsten alle hans indlæg i øjeblikket. Selv havde jeg fornøjelsen at blive udsat for hans manipulationer i forbindelse hjerneforskningens mange spændende nye indsigter.

Hvis vi vidste hvad der var sandt, hvad det han pralende skriver dækkede over i virkeligheden, da tror jeg vi alle ville få os et billigt grin. Hvis der var noget om snakken ville Ole Bjørn slet ikke have brug for at prale og insinuere konstant både det ene og det andet. Det er mit indtryk at Ole Bjørn ikke hviler i sig selv, som han ej heller hviler i sit enorme netværk af førende frontforsker (givetvis fordi de ikke eksisterer og de spiller kun en perifer rolle i Ole Bjørn's liv, var de så centrale som Bjørn gav udtryk for, ville han jo ikke være bekendt som turde opføre sig som han gør her på trosfrihed, for han ville have alt at miste og intet at vinde, men Bjørn har intet at miste såvidt anseelse og respekt, for der er intet netværk i den sammenhæng). Så vi står overfor en mand der mere og mere isolerer sig selv fra omverdenen gennem sin helt uacceptable ondskabsfulde intimiderende debatadfærd såvel som pralerier af helt uovertruffen netværk. Skulle han omgås betydelige personer, da vil de ihvertfald ikke kendes ved Ole Bjørn's adfærd her på trosfrihed, han ville blive undsagt og misbilliget øjeblikkeligt.

Grunden til at jeg slettede mit indlæg, var at jeg blev i tvivl om hvorvidt vi skal ta ham seriøs. Jeg synes at han bliver mere og mere utilregnelig, svingende mellem klare øjeblikke og så perioder hvor det hele rabler for ham. Altså jeg kan stadig spore i øjeblikke den gamle gode Ole Bjørn forstandighed og klarhed, som røde tråd, men siden indiens ferien mener jeg at have kunne iagttage gennem hans debatadfærd en personligheds ændring. Slet slet ikke samme overblik og gode forståelse som tidligere, og pralerierne af hvor stor en mand han er qua sit imponerende netværk er taget til i uhørt omfang. Ingen af os kan længere ytre os om noget som helst, uden at Ole Bjørn qua sine netværks reference kan jorde alt og alle, intimidere og beklikke (undergrave folks troværdighed) både os og dem vi refererer til (det gik i debatten med mig for kort tid siden ud over Poul Videbech og Kjeld Fredens).

Kort og godt, så er jeg i tvivl om hvorvidt vi kan og skal ta Ole Bjørn seriøs. Han tar jo da ihvertfald ikke sig selv seriøs og da slet ikke sin trosfriheds optræden og debatprofil.

Jeg tror vi står os bedst ved ikke at ta ham alt for seriøs.

Han forsøger den der US VERSUS THEM ødelæggende debatadfærd i et og alt hvad han foretar sig. Det er denne usympatiske flokmentalitet, hvor ingen etiske regler gælder for dem man får defineret som THEM (troldene). Den er simon og michael desværre hoppet på (sammen med en anonym), hvorfor den stadig lever, den der US VERSUS THEM destruktive debatadfærd.

Som en vis Ove der kom udefra sagde, han havde aldrig erfaret noget lignende på andre debatportaler hvor vidt dette kunne drives.

Jeg har før sammenlignet trosfrihed med et bordel, her kan borgerskabet (simon og Ole Bjørn mfl andre) komme af med alle deres frustrationer i et uhæmmet US VERSUS THEM personhetzende forfølgelse, personlige intimideringer, latterliggørelse og ringeagtelse, som beklikkelse og belyvelse (undergravning andres troværdighed).

Trosfrihed er et sted hvor de frustrationer kulturens byrde (eller privatlivets eksistentielle kriser) er årsag til hos simon og bjørn kan få et uhæmmet afløb uden respektfuld hensyn til andre mennesker. Primært derfor trykker de ind på trosfrihed for at kunne lufte deres indre svinehund og had (foragt og ikke mindst ringeagt) til visse andre THEM (troldene) personer, som de mener er mindre begavede og har for stor indflydelse efter deres smag (indflydelse her på trosfrihed såvel som ude i verden).

Det er sommer med varmegrader op til de 30 og med alt for høje ferieforventninger, det er agurkertid, og stress og frustrationer vil let komme til at dominere folk i øjeblikket, i denne her periode. Så jeg tror ikke vi skal forvente en alt for god og konstruktiv som sober spændende debatadfærd hen over sommeren.

Vi må nok gribe i egen barm og selvkritisk spørge om vi selv kan gøre det bedre og har overskuddet til spændende debatter med interessant substans.

mvh HansKrist.
Seneste indlæg
Troens frihed
af Tikka
01/06/2025 22:29
Misforståelsen
af somo
26/05/2025 10:06
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Lys
af Hanskrist
18/04/2025 04:14
Den religiøse spirituelle dimension
af Arne Thomsen
14/04/2025 19:37
Nyheder fra DR
En død og 11 såret efter privatfest i ..
02/06/2025 03:42
Holger Rune sat på plads af stærk ital..
02/06/2025 00:42
Exitpoll viser tæt løb mellem polske p..
01/06/2025 21:26
Silkeborg tryner Randers og er klar til ..
01/06/2025 20:28
Jylland ramt af tre skybrud i dag
01/06/2025 19:45
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
To personer ramt af skud i Sydhavnen
02/06/2025 01:50
Guvernør melder om nye ukrainske dronea..
01/06/2025 23:43
Angreb med molotovcocktails i Colorado e..
01/06/2025 21:39
Hver tredje mark får mere gødning end ..
01/06/2025 21:21
Zelenskyj: Ukraine forberedte stort dron..
01/06/2025 20:48