annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Det rigtige svar

Hej Treram..

”Og når man nu hører Hansemands udgydelser af værste skuffe, som sikkert ikke mange forstår en disse af, så ser man rigtigt hvad religionerne har forårsaget, side op og side ned af den rene volapyk, man ved ikke om manden er religiøs eller driver gæk med folk”.

- Åh jo, han er skam en overtroisk fætter på rutinemæssig serotoninrush, men uden filla peil på hva’ han egentlig snakker om; tit rodes bare rundt i Herodes for at klæ’ Pilatus lidt intellektuelt på ;)

Ateister behøver forøvrigt ikke vide noget særlig om religioner, det rækker med evidenskrav til troendes påstande om den overnaturlige indretning osv., måske at gennemskue semantik og egentlig dårlig logik, ja hos en del ligefrem slet moralfilosofi med tilbageføring til GT. A propos er det jo helt utroligt at se Somo dalre rundt i gammel kærlighed til et uddateret kvindesyn m.m. – mons tro det er eneste redskab nogle mænd har til at fastholde kvinder i deres liv?

”man kan ikke beskytte en gang løgn og vrøvl, bare fordi en masse mennesker TROR på historierne og ja der er da gode mennesker der tror på det hele, men det bliver det jo ikke mere rigtigt af”.

- Præcis ;)

”Verden er blevet styret af religionerne og bliver det stadig mange steder og det skulle ikke undre mig om ikke at sharia lovene en dag blev virksomme her i Danmark, med den hastig stigende muslimske befolkning, vi ser hvordan de prøver at få overtaget i mange afrikanske stater og i EU myldrer de frem, de har vist kun et mål, overtagelse af alle stater, det er jo et krav fra helvedes bogen koranen”.

- Det opstår i hvert fald en del interessante tanker, når man ser hvordan vi forvalter den frihed vore aner kæmpede for op gennem oplysningstiden. Jeg hørte for nylig i Deadline, tror jeg det var, en diskussion mellem Ida Auken og Søren Espersen, som endte med bibelvers der blev kastet frem og tilbage over bordet, i guder! ja; men noget der slog mig var netop hendes frihedsforvaltning på ikke mindst de muslimske kvinders vegne, og omvendt så hans isolationspolitiske holdning. Men det er jo en omfattende diskussion man kunne bruge en hel aften til at komme igennem, hvis ellers man ku’ blive fri for politikere i livrem og seler. Spørgsmålet er, om mennesker der fx. bor på Nørrebrogade i København skal finde sig i at deres familie er omgivet af islamisk religiøst arvegods, eller bare ska flytte? Det er sådan disse ghettoer opstår, folk fraflytter og pludselig har vi en hel bydel med en imam som ”borgmester”. Jeg synes det er forrykt, men umiddelbart ser det altså ud til at europæiske politikere synes det er helt i orden at overtage sociale problemer på den anden side af jordkloden, i stedet for at bidrage til at hjælpe med at løse dem dér.

”De troende har altid fremstillet sig som de bedste mennesker i verden og har foragtet ateisterne, hvilket jeg fra barnsben har oplevet, bl.a. i min skole fordi jeg ikke ville fremsige salmer mm i religionstmerne, fordi som jeg sagde til min religionslæreinde ; jeg tror ikke på det, og som straf derpå blev sendt til rektor for at få en skideballe, som jeg så ikke fik, men dette er en genudsendelse, har skrevet om det før”.

- Jah, der er sket meget på bare 50 år, men på visse områder er vi så tilbage i udgangspunktet, det ka’ egentlig godt bekymre mig på mit eget barns og hendes generations vegne, for ska’ de virkelig overtage problemer vi andre ikke gad gøre noget ved, fordi vi havde for travlt med at købe flade tv-skærme? ;)

mvh
Simon
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk