annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15926237
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2403395
Et andet syn 2007092
Åndelig Føde 1619804
Jesu ord 1536344
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 45 gæster og 270 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Af Guds Mund

Kære Arne,

Tak for dit bidrag med bl.a. Huxley's ord. Jeg synes, at er god til også at "bruge dine egne ord", en vending du ofte bruger. Så det er et skønt bidrag, du kommer med.

Jeg vælger omvendt at træde i baggrunden. Jeg giver nogle ord, der "ikke er mine", og jeg gør det som anonym. Jeg føler ikke behov for andet. Jeg ønsker ikke at iscenesætte eller manifestere mig selv, som jeg mener, at f.eks. Hanskrist har et behov for (men det kan være, at jeg er urimelig nu og måske endda projicerer, hvilket ville være noget rigtigt skidt og et tegn på manglende selverkendelse, når jeg nu netop hævder, at jeg ikke har brug for at iscenesætte/manifestere mig selv).

Ordene, som jeg citerer, har det formål at stimulere intuitionen og hjertet. Det er ord, der kommer fra et ordløst sted, og - via ord - leder lytteren (hvis hun er parat) tilbage til det ordløse sted. Dette er deres kraft. De tangerer lige "ordverdenen" - og trækker så lytteren med sig ud af "ordverdenen" igen.

Derfor vil jeg ikke bruge "mine egne ord" til at skabe en intellektuel forståelse eller sammenfatning af disse ord. De bør komme drypvis efter min mening, og munden må antage drikkefacon og labbe i sig.

Når jeg "sammenfatter" ordene i en "database", så er det - indrømmet - ikke noget kønt syn. Dette håber jeg på at kunne bearbejde på et senere tidspunkt. Men jeg vil altså gerne have ordene i stedet for at skulle slå op i 117 forskellige værker hver gang.

Endnu en gang: Tak for dit væsentlige bidrag.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
19/05/2024 04:29
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Politiet har anholdt flugtbilist efter v..
19/05/2024 04:14
Russisk angreb på Kharkiv efterforskes ..
19/05/2024 04:00
Iransk medie: Vi fører samtaler med USA..
18/05/2024 23:24
UNRWA: 800.000 er flygtet fra Rafah i Ga..
18/05/2024 20:08
Israel har fundet lig af gidsel i Gazast..
18/05/2024 19:45
Nyheder fra Religion.dk