annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15869865
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397974
Et andet syn 2002929
Åndelig Føde 1599822
Jesu ord 1534105
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 543 gæster og 134 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Den Evige Filosofi

Kære Arne,

Citat:
Tak for din udlægning.

Jeg fandt tilfældigvis netop i dag en lidt lignende, som jeg egentlig synes godt om:

Citat:
Fra tidernes begyndelse er den evige Tanke, og Tanken er Ordet, og Ordet er Handlingen, og disse tre er ét i den evige Lov; og Loven er hos Gud, og Loven udgår fra Gud. Ved Loven er alle ting skabt, og uden den er intet skabt. I Ordet er liv og indhold, ilden og lyset. Kærlighed og visdom er ét til frelse for alle. Ordet er den ene livgivende ild*, som skinner ind i verden og bliver det prægtige og lyset i hver sjæl, som kommer til verden. Jeg er i verden, og verden er i mig, og verden ved det ikke. Jeg kommer til mit eget hus, og mine venner modtager mig ikke. Men så mange som modtager og adlyder, til dem gives kraften til at blive Guds sønner og døtre, og til dem, som tror på det hellige navn, som er fødte -ikke al kød og blods vilje, men af Gud. Og Ordet blev legemliggjort og boede blandt os, og vi så hans herlighed, fuld al nåde. Se Guds godhed, sandhed og skønhed!


* JEREMIAS 5,14: "Fordi I siger dette ord, se, derfor gør jeg mine ord i din mund til ild og dette folk til brænde, som ild skal fortære."Citater er jo fra Urevangeliet

(Dem, der ikke kan udholde ordet: Gud, kan vel i stedet læse "altings årsag")


Det må jeg sige! Interessant smiler Og når du i en anden tråd skriver:

Citat:
Men den historiske side af sagen - når det drejer sig omkring religiøse skrifter - forekommer mig at være ret uinteressant.
For mig er det indholdet, idéerne, der er det spændende.
(Jeg spø'r jo heller ikke om, hvor Torneroses slot befandt sig eller nøjagtig hvornår, hun stak sig på tenen).


... Så er jeg helt enig. Jeg har selv forskellige skrifter, hvoraf jeg nyder mange af dem. Og ja, for mig handler det om, at ordene taler til hjertet, hvordan de end er kommet i stand.

Fred,
Thomas
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
13/05/2024 22:44
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Israelsk militær om dræbt FN-arbejder:..
14/05/2024 02:37
Universitet i Amsterdam lukker i to dage..
14/05/2024 00:45
Trods protester: Udskældt lov er ét sk..
13/05/2024 22:10
Bakken Bears bringer sig foran med 2-0 i..
13/05/2024 21:44
En FN-medarbejder er blevet dræbt i ang..
13/05/2024 21:32
Nyheder fra Religion.dk