annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15794113
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393067
Et andet syn 1999242
Åndelig Føde 1561323
Jesu ord 1530324
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 84 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Hvorfor er det så svært?

Hvorfor påstår du hele tiden at det er så svært at bare sætte sig og være stille.
Jeg elsker at bare sidde stille og kigge ud på "min" skov i baghaven der strækker sig til Hallandsåsen, helt stille kun afbrudt af fuglenes leg og kvidren og måske der kommer et rådyr forbi og kigger nysgerrigt på afstand, inden det forsvinde ind mellem træerne igen.
Efter et langt liv med masser af medarbejdere at tage sig af, med telefoner der skulle svares dagen lang, med projekter der skulle udarbejdes, medarbejdere der skulle instrueres o.s.v.nyder man stilheden endnu mere som pensionist i den skønne skånske natur, hvor Gøngerne tidligere huserede.

Men du vil også have at man lytter, skal man lytte må der være nogen der taler, så ikke alle kan være stille, hvis det ikke bare er naturen du skal lytte til og det kan man jo også, naturen har mange lyde, som du også kan nyde i din stilhed.

Når du sidder der i stilheden, dukker der muligvis episoder op fra det for længst hengangne liv, ting der er sket og har haft indflydelse på dit liv, det sker da tit for mig, så at stoppe tankevirksomheden helt er muligvis ikke helt så let, der dukker altid noget op som du ikke har tænkt over i mange år.

Og det er faktisk meget sjovt, at glemte episoder pludseligt dukker op fra nowhere, som et overraskende moment du så kan glædes over.

Så virkeligheds verden findes blandt os, det er ikke bare en illusion.

Og nu skinner solen over Skåne og sikkert også over Danmark, så lidt sommer fik vi da.



Seneste indlæg
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Min ”religion”
af Arne Thomsen
05/05/2024 18:44
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Nordjysk kommune overvejer påbud for at..
06/05/2024 13:56
EU regner med Kinas hjælp til at afslut..
06/05/2024 13:55
Mand idømt bødestraf for at lade vilde..
06/05/2024 13:54
Skotsk regeringsparti har fundet ny lede..
06/05/2024 13:54
Studerende slår lejr på Københavns Un..
06/05/2024 13:17
Nyheder fra Religion.dk