annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 513 gæster og 244 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Den Evige Filosofi

Kære Arne,

Jeg må indrømme, at jeg er lidt bange for at oversætte for meget. Jeg er simpelthen bange for, at den intenderede mening går tabt pga. dårlige oversættelsesevner.

Men du beder jo også om min forståelse/et billede af Ken Wilbers tankeverden - og den "har jeg" da trods alt på dansk, naturligvis.

Som dig har også jeg bemærket, at han er "inkluderende". Han har styr på videnskaben - og ikke kun naturvidenskaben. Og han er i stand til at tænke integrerende. Og netop denne dimension kunne jeg godt tænke mig (og det forstår jeg også på dig, at du ønsker - ret mig hvis jeg tager fejl) bliver en ramme for tænkningen og diskussionen her på trosfrihed. Alt for længe har nogle få ateister "forkrampet" og "forsimplet" virkeligheden ved deres overfladiske kendskab til videnskab og deres stærke følelser for, hvad virkeligheden rummer og ikke rummer.

Dette ses bl.a. ved deres stereotype billede af Gud, som de selv genfremstiller i en endnu mere tosset udgave, som enhver kan se vanviddet i - for så at kritisere denne deres egen opfindelse. Her er i den forbindelse et interessant citat:

Although it may be hard to believe when we first look at its thousands of Gods and Goddesses, Hinduism's essence is monotheism. Its core belief is that all is Awareness, and that Awareness is One. "Sub ek," Maharajji used to say - it's all one.
- Ram Das


Fred,
Thomas
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Oscarvinderen Louis Gossett Junior er dÃ..
29/03/2024 16:06
Signalfejl skabte forsinkelser på togdr..
29/03/2024 15:49
Polens præsident stopper lov, der skull..
29/03/2024 15:35
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Nyheder fra Religion.dk