annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Den Evige Filosofi

Kære Arne,

En tilføjelse til mit sidste indlæg, hvor jeg greb dine ord om "verden" og tilføjede nogle ord om "Riget".

Du har gjort mig opmærksom på nogle Jesus-ord, som jeg bringer her, og som viser en vidunderlig sammenhæng mellem "verden" og "Riget".

THOMAS EVANGELIET LOGION 113:
Hans disciple sagde til ham:
”Hvornår vil riget komme?”
”Det vil ikke komme efter forventning.
De skal ikke sige: ”Se her!” eller:
”Se der!”
Men faderens rige er spredt over
Jorden, og mennesker ser det ikke.”

LUKASEVANGELIET KAPITEL 17, VERS 20 OG 21:
V20 Da farisæerne spurgte Jesus,
hvornår Guds rige kommer,
svarede han:
”Guds rige kommer ikke, så man kan
iagttage det; V21 man vil heller ikke
kunne sige:
Se, her er det! Eller: Se dér! For Guds
rige er midt iblandt jer.”


Hvis jeg ikke tager fejl, er det faktisk sådan, at der i en ældre oversættelse af biblen ikke står "... midt iblandt jer", men "inden i jer". Betyder denne forvirring, at det er enten/eller?

- En viis mand fortalte mig engang, at Guds Rige består af alle de Jesu disciple og troende, som er spredt ud over jorden, men at Himmeriget er det Rige, der oprettes, når tiden er inde. Her vil alle troende samles i Jesu Ånd, og Riget består af Lys og Kærlighed. Dette er måske et sidespring, men det er dog en skelnen, jeg ofte ser ignoreret af kristne. Nå, tilbage til udenfor vs. indenfor.

Jeg tænker, at troen, kærligheden, uselviskheden og alle de store værdier i denne verden både er udenfor og indenfor. De er iblandt os, når vi udøver dem og elsker hverandre, og de er som et kildevæld inden i os, når vi drager Gud frem i os selv for at dele Ham med andre.

Udenfor eller indenfor? Enten/eller? Her er endnu et Jesus-ord fra Thomas-evangeliet, der viser både/og:

Jesus sagde: "Når de, som leder jer, siger til jer: "Se! Riget er i himlen!" så må himlens fugle jo være forud for jer. Når de siger til jer: "Det er i havet!" så må fiskene jo være forud for jer. Nej, riget er i jeres indre og for jeres øjne. Når I kender jer selv, da skal I blive kendt, og I skal vide, at I er sønner af den levende fader. Men hvis I ikke kender jer selv, da er I i fattigdom, ja, I er fattigdommen."
(Thomas-evangeliet 3)


Tak for dine Jesus-ord og vores mange samtaler der har inspireret mig til dette indlæg smiler

Fred,
Thomas
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk