annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
0 registrerede 174 gæster og 191 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: vise ord at meditere på.

Kære Zenia.
Jeg må lige give mit besyv med om kærligheden, hvad det er for en mystisk "tingest" der invaderer os, eller nogle af os.
Kærligheden har haft og har jo yderst ringe kår og ikke mindst takket være religionerne, man viser, viste ikke sin kærlighed til sin viv - udkårne, ved f.eks. at give hende et lille kys, når man mødtes på et offentligt sted.

Man skal helst vise en fuldstændig neutralitet og især hvis man var IM, jeg havde nogle meget søde IM svigerforældre for år tilbage, men jeg har aldrig set dem i "nærkontakt" et lille klem, kys eller et lille dask i halen, nej uha.

Jeg har boet i Thailand i flere omgange og min viv blev lettere forarget, når jeg prøvede på offentligt sted, at give hende et lille kys når vi mødtes, hun skubbede mig væk - uha det gjorde man skam ikke.

Du ser aldrig en muslimsk mand og kone i " nærkontakt", religionen lægger bånd på de stakkels mennesker der følger den.

Er kærligheden så forbeholdt menneskene, nej man ser også blandt dyr at kærligheden kan blomstre, hvis det så er kærligheden, eller det kun er, ja hvad?? du ser også kærligheden mellem dyr og mennesker, hvordan en hund kan krybe hyggeligt ind til et menneske og ligge tæt, eller en delfin der kommer op til vandoverfladen og "snakker" med menneskene og kan lide at blive kløet på hovedet, er det kærlighed eller hvad??.

Du kan ikke kommandere kærligheden, frem det er helt udelukket, kærligheden kommer af sig selv, hvis den kommer og kan man så være sikker på at det er den ægte kærlighed, det rigtige ærlige menneske ved når kærligheden rammer ham/ hende er jeg sikker på, sådan næsten 100%.

Nogle slører kærligheden, men det er vel netop fordi religionen lægger bånd på nogle af os, selvom præsterne ikke bestiller meget andet end om at fortælle om kærligheden, men selvfølgelig mest til nogle gespendster der svæver frit i luften, aldrig om en jordisk kærlighed - det er tabu.
Der er så mennesker der har nok i denne form for kærlighed, selvom den kan siges at være lidt simpel og kærlighedsforladt, er ikke hvad jeg mener er kærlighed, men sådan er vi så forskellige, nogle kan nøjes med en luftig kærlighed, mens andre vil kunne føle den gensidige varme i kærligheden og føle som han/hun svæver på en sky og det gør jeg stadig.

Om mennesker som Hitler, Stalin, Hoenecker o.s.v. har følt kærligheden selvom de var nogle sataniske banditter, ved vi ikke meget om, selvom der er billeder af Hitler i kærlig leg med småbørn, og hvad med Paven og hans lede lejesvende, den kærlighed de kender til, er vist ikke værd at tale om, et pauvert liv med kun et(muligvis) i hjernen/hjertet, der er da menneskeuværdigt at leve et sådant liv, men ok de har selv valgt det, men menneskene som nogle af disse "kække" katolikker har set sig varme på, ville nok betakke sig for deres "kærlighed" hvis den ikke var dem påtvungent.

Jo kærligheden har mange veje og religionerne sætter bomme op, der er kun en vej til kærligheden og den fører lige op i himlen, hvor den så befinder sig, andet er falsk kærlighed
iflg. de hellige skrifter.



Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Universitetsprotester i USA: Over 2.000..
03/05/2024 03:10
Tyrkiet stopper handel med Israel
03/05/2024 01:11
Formand for Jyllands-Postens Fond betale..
02/05/2024 23:45
Protesterne i Georgien fortsætter mod d..
02/05/2024 23:20
USA's efterretningschef: Krigen i Ukrain..
02/05/2024 21:19
Nyheder fra Religion.dk