annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15772589
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391534
Et andet syn 1997860
Åndelig Føde 1553315
Jesu ord 1529727
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 178 gæster og 105 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Den Evige Pseudoforståelse.


Hansemand bliver ved med at overraske mig, men desværre i negativ retning. Hver gang jeg søger bekræftelse på Hansemands reelle viden om de emner, han påstår at have studeret og udmærket sig i, viser det sig, at han ikke aner, hvad det drejer sig om.

Tag f.eks. hans postulat om, at min novelle om nogle af begivenhederne i et enkelt sekund skulle være et forsøg på forklare tiden ud fra en misforstået "før Einsteinsk" opfattelse af tiden. Det fremkaldte et latterudbrud hos mig. Som enhver gymnasieelev i dag forhåbentlig ved, så handler den specielle relativitetsteori om tidsopfattelsen mellem forskellige inertiale referencerammer, men eftersom samtlige begivenhederne i min novelle foregår og beskrives i det samme inertiale system, så har de intet at gøre med relativitetsteorien. Hansemand afslører her, at han ikke alene ikke forstår relativitetsteorien, men at han til overflod ikke engang aner, hvad den handler om.

Selv et femårs barn ville svare mere intelligent på de spørgsmål, jeg har stillet Hansemand, for det ville sige: "Det ved jeg ikke." Hansemand derimod fremturer med en eller anden pseudoforklaring, der alt efter temperament vil få den vidende læser til at ryste på hovedet eller grine højt. Enhver kan jo postulere at være klog og vidende, men prøven er jo at demonstrere, at man rent faktisk har den viden, man postulerer. Her falder Hansemand igennem gang på gang, og jeg er efterhånden nået til den erkendelse, at Hansemand måske er den mest uvidende af alle deltagere på denne debat.

Hans seneste afsløring tager prisen. Efter i årevis at have hævdet, at han har studeret Dawkins, og beundrer ham som biolog, viser det sig, at Hansemand ikke kender Hamiltons regel. Højst forbløffende i betragtning af, at Hamilton var Dawkins store idol og skaber af begrebet "the selfish gene", som Dawkins skrev en hel bog om. Dawkins beskriver selv Hamilton som "one of the greatest evolutionary theorists of the 20th century."

Man kan ikke undgå Hamilton, hvis man seriøst studerer Dawkins, og hvis man samtidigt er interesseret i teologi, er det endnu mere besynderligt, at man ikke kender Hamiltons lille formel, som har sat dybe spor i flere andre videnskaber. Den angiver nemlig grænseværdien for, hvornår mennesket ophører med at opføre sig strengt egoistisk og i stedet bliver altruistisk, som jo bl.a. kendetegner alle religioners trosgrundlag. Den er faktisk den genetiske forklaring på såvel Jesus opfordring til næstekærlighed som de muslimske selvmordsbombere. Religionen i en genetisk nøddeskal.

Jeg havde faktisk ventet et forsøg på bortforklaring fra Hansemand, ikke den lammende tavshed som afslørede Hansemands afgrundsdybe mangel på konkret viden om selv de fag, han påstår at have dyb indsigt i. Men det understreger yderligere grunden til, at vi altid kun ser citater og uunderbyggede postulater fra Hansemand. Han er, hvad vi på almindeligt dansk (venligt udtrykt) kalder en distanceblænder, der ikke har noget reelt at tilføre en debat.

Men det er jeg jo langt fra den eneste, der har konstateret.

Mvh

Ole Bjørn :o)


P.S. Gale katte får revne skind. griner

Seneste indlæg
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Flere landmænd vil plante blomster og l..
03/05/2024 16:21
Værested for socialt udsatte i Hadersle..
03/05/2024 15:34
Kongeparret deltager i fejringen af 175-..
03/05/2024 15:21
Lavere jobvækst i USA kan bane vej for ..
03/05/2024 15:16
Novo Nordisk er millimeter fra ja til at..
03/05/2024 15:03
Nyheder fra Religion.dk