annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Den Evige Filosofi

Kære Treram,

Du skriver:

Citat:
Jo de er nok katolikker alle sammen som Zenia hentydede til, derudover er de nok ligeså religiøse som alle andre, men de deler ikke deres "gaver" med andre, som den kære Thomas tit skriver om at man skal iflg, biblen.


Jeg vil så gerne gøre nogle nuancer tydelige for dig, fordi jeg så klart fornemmer, at du har et godt hjerte. Du er jo forarget over noget, som det da er en selvfølge, at du er forarget over. Men det ser ud som om, at du smider det gode væk, som "alt det forkerte" har associeret sig selv med, fordi du ikke gider "det forkerte".

Du gennemskuer f.eks. hykleriet fra et præsteskab, som siger "oh Jesus, oh herre", men som gør skrækkelige ting. Og så smider du også Jesus væk. Og du smider også de ord, der tilskrives Jesus, væk. Og for at lukke logikken helt, så tilføjer du: "Vi ved jo ikke engang, om Jesus har eksisteret". Altså - igen ifølge logikken - står der kun det tarvelige præsteskab tilbage ...

Jeg mener bare ikke, at din logik holder. Og derfor siger jeg: "Treram - at nogle mennesker kalder Jesus for herre, er da ikke ensbetydende med, at de gør, hvad han siger. Lyt derfor til hvad han selv, Jesus, siger. Så vil du se, at hvis de virkelig havde fulgt hans ord, så ville de aldrig gøre den slags, de gør".

Og så siger du måske: "Jamen Thomas, for mig er ingen person 'guddommelig' ... det er religøst nonsens. Vi ved slet ikke, om han har sagt en pind".

Og mit svar er: "Det er uden betydning. Du kan læse ordene, uanset hvem forfatteren til dem måtte være. Og disse ord - som tilskrives Jesus (uanset om de virkelig er talt af ham eller ej) - har en fantastisk indflydelse på hjertet".

Jeg vil så gerne, at du læser hans ord med et åbent sind.

Jeg taler ikke om biblen, som du ellers siger (jf. mit citat af dig ovenstående). Jeg taler om de ord, der tilskrives Jesus. De er forsvindende få i sammenligning med hele biblen.

Og med hensyn til at dele sine gaver og afstå fra materiel grådighed, lyt da til følgende ord så du kan se, hvad jeg mener med, at de mennesker, der kalder Jesus for "herre", ikke nødvendigvis følger hans ord i hjertet.

"Se jer for og vær på vagt over for al griskhed, for et menneskes liv afhænger ikke af, hvad det ejer, selv om det har overflod."
(Lukas 12, 15)

"Frygt ikke, du lille hjord, for jeres fader har besluttet at give jer Riget. Sælg jeres ejendele og giv almisse. Skaf jer punge, som ikke slides op, en uudtømmelig skat i himlene, hvor ingen tyv kommer, og intet møl ødelægger. For hvor jeres skat er, dér vil også jeres hjerte være."
(Lukas 12, 32-34)


Fred,
Thomas
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk