annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656153
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379975
Et andet syn 1989385
Jesu ord 1522378
Åndelig Føde 1513849
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
3 registrerede ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 429 gæster og 43 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Gudfader bevares!


I et nyt langt indlæg lufter Arne Thomsen sin barndoms traumer ved at anbefale bøger af en polsk/jødisk psykolog med dybe krigstraumer fra sin egen opvækst, og som nu har gjort karriere med at videreføre Freuds forskruede ideer om psykoanalyse, endda hjulpet af selveste Hansemand, som smider Karl Marx's mislykkede filosofi oven i hatten.

Et godt eksempel på Alice Millers "psykoterapi" er, at hun anbefaler børn, der har været udsat for overgreb, til aldrig at tilgive deres forældre, men bevare hadet til dem, så de altid kan holde mindet om overgrebene i live.

Jeg ville hellere råde dem til at prøve at forstå, at deres forældre selv er ofre for en indoktrinering, der gjorde dem til det, de er. Med forståelsen kommer tilgivelsen automatisk, men man behøver jo ikke af den grund at omgås dem længere. At hade går mest ud over den, der hader. Ofte er det hadede objekt revnende ligeglad, og sover roligt om natten i bevidstheden om, at de jo har handlet ret. smiler

Så prøver Arne derefter at overtale læserne til at arbejde på at blive ofre for den samme selvsuggestion som ham selv, der har resulteret i, at han tilbeder malede træstykker, som han føler kikker på ham. Et primitivt forsøg på at anvende den samme teknik, som hypnotisører bruger til at få kontrol over menneskers realitetssans.

Jeg må på det skarpeste advare mod at følge Arnes opfordring.
Se gerne på ikonerne, men se dem som det, de er, nogle troende kunstneres traditionelle afgudsbilleder, malet på træ for at have ekstra holdbarhed.

I bedste sælgerstil søger Arne derefter at forstærke interessen, ved at beskrive en masse indbyggede symboler i ikonen, som skal understrege kristendommens "visdom" i forhold til andre religioner. Disse symboler er af samme art, som når præsten ved nadverritualet udtaler sin magiske hokuspokus besværgelse, (hoc est corpus filiocus) der angiveligt "forvandler" en papagtig oblat til Jesus kød og lidt billig rødvin til Jesus blod.

Udover det kannibalske og vampyriske element i ritualet, burde det være forbudt ved lov at distribuere 2000 år gammelt kød. Velbekomme. griner

Men nyd bare skønheden og den dekorative virkning af ikonerne. Det behøver man ikke religiøse forklaringer for at gøre. Jeg har selv en af slagsen i min samling af afguder fra forskellige steder i verden. Min yndlingsafgud er Hotei, den leende kinesiske munkebuddha med ballonmave, der ikke kan få armene ned i glæde over livet. Han slår alle ikoner med mange længder. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)

Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Nyheder fra Religion.dk