annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Michael
Emne: Re: J. Krishnamurti - nøgternt set.

Hvem skal jeg spejle mig i, Ole Bjørn? De mennesker, som ikke kan lide mig, eller de mennesker, som godt kan lide mig.

Er det ikke dig, som er idiot, når du postulerer, at alle mennesker er søde og rare, intelligente og at ingen er idioter? smiler

Eller er det dit billede af af dig selv, som en altruistisk person? Hvad med alle de, som ikke forstår din klogskab - er de ikke dumme eller mindre intelligente end dig?

Selvfølgelig må man spejle sig i andre mennesker men hvis det man ser er både nogle der kan lide én og nogle der ikke kan, så er det måske ikke så meget én selv men derimod dem selv, der afspejler sig.

Hvis jeg skulle danne mig mit selvbillede udfra de, som ikke kunne lide mig, hvordan var jeg da stillet? Så jeg vælger , at danne mig mit billede udfra de som elsker og kender mig.

Det vil aldrig være entydigt, men derimod et samspil af hvordan vi opfatter hinanden og hvordan vi handler indbyrdes.

Hvor tror du vi var henne hvis Van Gogh havde lyttet til sine samtidige - de mente åbenbart, at han ikke kunne male.

Din version er temmelig entydig og det er det næste du siger også.

Jeg prøver ikke på, at overbevise nogen. Jeg giver min mening til kende ligesom alle andre. Du kan ikke bruge Krishnamurti til noget. Det er OK, hvorfor skulle du det?

Men det er der andre der kan og derfor vil jeg altid henvise til ham og hvis der er noget de ikke forstår, så vil jeg forklare det for dem.

Her er intet af det, du nævner (tror du at jeg er et sådant fjols, at jeg ikke ved det)?

Hvad, for øvrigt, med alle de som tror på religioner, som følger falske vejledere og ledere?

Er de ikke idioter? smiler

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk