annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 523 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hjertets fred og forvandling

Kære Arne,

Hvis du søger inspiration i det, du får serveret fra de mennesker, du i den anden tråd debatterer med for øjeblikket, eller i den form, debatten har taget, så ønsker jeg dig al mulig held og lykke.

Jeg kan ikke se, hvordan hverken indhold eller form lever op til en debat, der er værd at deltage i. Hvis vi skærer 95% fra de indlæg, du modtager (dvs. hvis vi fjerner alle personangrebene), så står vi tilbage med et indhold, der hverken problematiseres eller begrebsafklares. Den didaktiske udformning, der bl.a. består af billeder og metaforer - som ganske vist kan kompleksitetsreducere et indhold af den type, som I diskuterer - tager en så overfladisk udformning, at indhold og konklusioner skævvrides og bliver lodret forkert. Det er ikke en blot gymnasiel uddannelse værdigt at præsentere nogen for sådan et indhold, der er ment til at være sagligt og videnskabeligt. End ikke i folkeskolen ville man spise børn af med sådan noget.

... ganske vist skal der være plads til alle her på siden. Men skal dårlig sprogbrug, manglende argumentation, nul begrebsafklaring, ingen problematisering, overfladiske konklusioner uden teoretisk el. fagligt afsæt, et bombardement af bemærkninger om, at du er syg i hovedet o.a., fremstilles som et stykke lærerigt tekst?

Jeg håber, at du finder den inspiration, du søger. "Lakmusprøven", som du siger. For som jeg ser det, så er der lige nu nogen, der får tilfredsstillet et grusomt behov ved din gode vilje, din tid og dit møje.

Citat:
Tilbage bliver så for mig spørgsmålet, om sådanne "ordkrige" frastøder eller tiltrækker andres lyst til at deltage og til i det hele taget at besøge websiden (idet jeg alene tænker på emner og selvfølgelig ikke på "personfnidder", som jeg mener er en uskik).


Det frastøder mig. Jeg vil nok stadig kigge ind nu og da - og håbe på at "ordkrigene" er stoppet til fordel for relationer mellem mennesker, der ønsker en positiv og opbyggende dialog.

Indtil da vil jeg nok kun skrive en sjælden gang. Det ærgrer mig så afgjort, at det ikke lykkedes mig at trække dig væk fra den debatform, der udspiller sig her på "Trosfrihed"; jeg ville have nydt begyndelsen til en anden kultur her på siden.

Men tak for de samtaler, vi har haft Arne. Dem har jeg i hvert fald fundet inspirerende :-)

Venlig hilsen,
Thomas
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk