annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Denne her gjorde indtryk på mig ...

Hej Zenia...

"Hav det godt, selvom det da ind imellem må være svært at se verden med SÅ negative øjne".

- Tak tak, men jeg har skam intet negativt syn på verden.

"Det ville bare interessere mig at vide, om du har været inde på youtube og se processen med Florencio Anton? Åh nej, det tør du nok ikke, for sæt nu, dit verdensbillede blev forstyrret".

- Nej, og jeg har hverken frustrationer eller bekymringer med mystikeres romantiske "erfaringer" i deres kontakt med verden omkring os, men synes sjældent de producerer intelligente eller fornuftige genkendelige beskrivelser af den - hvilket de vist tit forsøger på.

Derimod holder jeg af ret mange intelligente romanforfatteres bøger, der sjældent er anvisninger af konkrete verdensbilleder men ret så ofte afspejlinger af menneskets mentalitet gennem mødet med sig selv i den. Har du eksempelvis læst Selma Lagerlöfs "Gösta Berlingers Saga" og "Jerusalem", eller Elias Canettis "Forblindelsen", Thomas Manns "Trolddomsbjerget", for ikke at tale om Kerstin Ekmans "Hændelser ved vand" og Umberto Ecos "Baudolino" og "I rosens navn", for at nævne enkelte blandt mange smukke eksempler, der måske ligefrem kunne interessere dig?

Der er forskel på sansebilleder af verden der kunstnerisk kommer til udtryk, men som ikke skal fejlbeskrive den faktiske verden, og så mystikeres forsøg på at forklare den faktiske verden med fantasier, og som faktisk er bedrageriske beskrivelser af verden, ja endda af selve mennesket som fænomen. Sidstnævnte betragter jeg ikke som en kunst, men som motiveret selvbekræftelse.

Hvad denne Margit angår, da fortæller hun dig en historie om hjertet, og denne historie siger så dig en hel masse om selve hjertet du har i brystkassen. Kan du mon have taget fejl af hendes motiver med beskrivelsen, eller menerdu virkelig at Margit tror at hjertet tænker? Det synes jeg du skulle undersøge, du tager bestemt ikke skade af at forholde dig lidt kritisk til meninger Zenia.

mvh
Simon
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk