annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 142 gæster og 253 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Denne her gjorde indtryk på mig ...

Kære Treram:

Nu er min opgave jo ikke at overbevise dig eller nogen anden, så det vil jeg fornuftigvis (!) afholde mig fra. ...

Hvor meget du har undersøgt omkring Medjugorje begivenhederne ved jeg jo ikke, men TROR ikke, du helt har holdt dig a jour, når du hævdede, at seerne var døde?

Men lad det nu bare ligge, og fred være med det. smiler

Så egentlig ikke mere udover din bemærkning omkring det med "penge i historien" i Medjugorje. ... Det er - husker jeg fra besøget dernede - netop noget, som indbyggerne gang på gang fra kirken blev advaret imod : Altså faren for at komme til at dyrke grådigheden. ... Selvfølgelig var der en alvorlig risiko, idet fattigdommen var stor blandt den almindelige befolkning....


Efter egen vurdering så det imidlertid ud til, at det var de ikke-troende, som havde de største problemer med at styre grådigheden, mens de troende advarede hinanden til stadighed om denne fare. ... ...

Ikke mere i denne omgang udover tak til RoseMarie for en henvisning til Radio-Gudstjenesten, som en gang mere understregede overfor mig, at hjertet ikke kun ér en muskel. ...

Til allersidst blot dette til dig Treram:

En af vore allerbedste venner, som var og blev ateist, havde to gange alvorligt hjerteanfald. ...

Efter det første sagde han, at han ikke kunne sige, at han var blevet troende af sin oplevelse, men derimod kunne han fortælle, at han aldrig ville være bange for at dø, når det engang skulle ske. ...

Flere år efter gentog hans hjertestop sig, og kun det, at han arbejdede på Danfoss, som havde ambulance på stedet, reddede ham. ...

Efter denne oplevelse, talte vi ofte om, hvad der mon var "på den anden side", og hver gang udtrykte han sin tvivl. ...

Da han en sidste gang måtte afsted med hjerteambulancen, fortalte hans kone os, at hans sidste ord var: Åh GUD. ...

Hans kone var japaner - født buddhist - men de mange år, som hun levede med sin danske ægtemand i Danmark havde gjort, at hun havde lagt sin tro helt på hylden. ...

Efter mandens død, faldt hun ned i et sort hul. Der var ingen børn i ægteskabet, og familien kunne ikke hjælpe. ... Først, da hun genfandt sin barnetro, ophørte hun med at tale om, at hun kun tænkte på at følge efter sin mand. ...

Tja, sådan er der så meget i et menneskeliv. ...


k.h.
Zenia


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Se billederne: 1. maj markeret verden ov..
02/05/2024 00:00
Missilangreb i Odesa igen, igen: 13 er s..
01/05/2024 23:16
Arizonas senat forkaster abortlov fra 18..
01/05/2024 22:07
21-årig kvinde løsladt i mørklagt ter..
01/05/2024 21:51
New York vil føre voldtægtssag mod Har..
01/05/2024 20:49
Nyheder fra Religion.dk