annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15926237
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2403395
Et andet syn 2007092
Åndelig Føde 1619804
Jesu ord 1536344
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
0 registrerede 48 gæster og 248 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Denne her gjorde indtryk på mig ...

Hej Arne.
Nu mener jeg, når man taler om der er en mening med livet, så er det en mening fremtryllet af en gud, idet det jo er de troende, der påstår der er en mening med vort liv på denne lille klode, jeg påstår det modsatte og min "historie" om de stakkels unge kvinder der dør i en ung alder af brystkræft, er forhåbentligt et bevis på dette, modsat ville det være en uhyrlig grusom gud der lader disse unge kvinder lide og tages fra deres børn i en altfor ung alder, dette gælder selvfølgelig ikke bare disse kvinder, men alle der må lide inden en for tidlig død.

Det samme gælder for naturkatastrofer, den almægtige magtsyge gud der kan styre alt, må derfor også være skyld i at naturkatastrofer opstår, vel og mærke hvis man er troende, vi andre ved det er naturens gang, ikke noget nogen er herre over, måske lige pånær vor skyld i at havene stiger, ved vort store forbrug af fossile brændstofer og anden CO udledning.

Vi er nok også selv efterkommere af Dinosaurerne, men selve Dinosaurerne uddøde efter en naturkatastrofe.

At nogle mennesker kommer ud for disse kedelige oplevelser er jo ganske tilfældigt, ingen ved med sikkerhed hvorfor kræft opstår, ihvertfald ikke alle typer kræft, megen kræft opstår opstår ved rygning, brug af farlige kemikalier, asbest, blyholdig benzin, af solens død farlige stråler og meget pudsigt fik jeg lige en sms besked fra min søn i Cape Town, han havde lige fået opereret et modermærke væk og der var kræft i det, men lægerne sagde de havde fået fjernet al dårligdom så han skulle ikke være bange.

Jeg spørger ikke om, hvorfor naturlovene ikke forkæler os mennesker, det er jo noget sludder, jeg påstår bare det hele er ganske tilfældigt, der ER ingen mening med vort liv, vi er opstået ganske tilfældigt, men det tog også nogle mia år.

Og tilsyneladende kan du heller ikke finde en mening med din egen tilværelse andet end at elske livet og det gør jeg skam også.



Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
19/05/2024 04:29
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Vulkan i Indonesien er gået i udbrud
19/05/2024 07:45
Overlevende turister fra skyderi i Afgha..
19/05/2024 07:11
Politiet har anholdt flugtbilist efter v..
19/05/2024 04:14
Russisk angreb på Kharkiv efterforskes ..
19/05/2024 04:00
Iransk medie: Vi fører samtaler med USA..
18/05/2024 23:24
Nyheder fra Religion.dk