annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Denne her gjorde indtryk på mig ...

Hej Treram.

Først "jungleloven".
Du skrev jo:
Citat:
Vi andre udenforstående lever så godt med at det hele er uden mening,andet end den stærkeste overlever, vi er selv istand til at skabe en mening med vort liv, uden at vi behøver hjælp fra nogle luftige individder som ingen har set, ikke fordi man ikke har forsøgt at overbevise verden om det modsatte uden at have et enkelt microbevis, men sådan er det at tro, det er rene gætterier, løgn og hjernespind.
Det første af mig fremhævede er jo, hvad man mig bekendt plejer at kalde "jungleloven".
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=jungleloven

Det andet af mig fremhævede skriver du stort set intet om.
Det er da ellers netop dét, mener jeg, der skulle være "blomsten af Trosfrihed.dk".
Men her er du altså tavs, og du bruger i stedet mange kræfter på at "hælde lort ud over" det religiøse hos mennesker, idet du konstant blander religiøse idéer og religiøst misbrug sammen (Det da vist det, man kalder "at hælde barnet ud med badevandet" blinker ).

Du stiller mig så spørgsmålet:
Citat:
du har endnu ikke svaret mig på, hvis der er en mening med alt, hvad er så meningen med en loppe???

Her forudsætter du åbenbart, at jeg har påstået, at der er en mening med alt.
Det mener jeg ikke, du har belæg for - i hvert fald ikke i denne tråd.
Her skrev jeg jo i denne tråd - gentagne gange endda:
Citat:
Det er her, jeg mener, at vi lige så godt med det samme kan erkende, at vi mennesker (højtstående pattedyr, som vi jo er), hverken med vores fantasi, intuition eller med vores fornuft vil lykkes med at opnå indsigt i de basale spørgsmål om universets skabelse (hvis det i det hele taget er sandt, at universet er skabt).
Og i den situation er der jo så to muligheder:

Verden er en selvfølge
og
Verden er et vidunderligt mirakel.

Det er det sidste, jeg oplever som sandhed - og hvad man oplever, det oplever man jo smiler
Så burde det vel være klart for dig, at jeg ikke kan svare på dit spørgsmål.
Det er jo netop pointen i det hele, at den slags efter min mening overstiger menneskets evner.

Du derimod ser ud til at være overbevist om, at hvis du ikke kan finde en mening, så er der ingen.
For mig ligner det et topmål af menneskeligt storhedsvanvid blinker

Og når du skriver:
Citat:
Jeg vil hverken afskaffe trosfriheden eller ytringsfriheden, men vil altid sige min mening uden omsvøb, det er vist mere end hvad man kan sige om mange andre ingen nævnt ingen glemt.
Så synes jeg stadig, det er trist, at du fortrinsvis udtaler dig om andre og siger meget lidt om, hvad du selv mener om tilværelsen.

Og hvis det er mig du sigter til med udtrykket "omsvøb", så kan jeg fortælle dig, at jeg gør alt, hvad jeg kan for at udtrykke mine egne meninger så klart og tydeligt, som jeg kan - og så ærligt, som jeg kan.
Jeg tror, det er det sidste, du forveksler med "omsvøb".

I øvrigt er det meget dialogen med dig, der inspirerer mig til at trænge dybere ind i mit eget syn på tilværelsen - så: Tak for dét smiler

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk