annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15889555
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399871
Et andet syn 2004414
Åndelig Føde 1606886
Jesu ord 1534795
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
0 registrerede 571 gæster og 69 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Mystik

Til Simon.

Dine mange løgne om mig - nu igen i dit sidste indlæg, selvom både jeg og andre har forklaret dig - samt dine forsøg på at påtvinge os andre dine personlige rationalistiske regler for debat, er efter min mening så tåbelige og latterlige, at de egentlig ikke fortjener et svar.
Og når dertil kommer, at du ikke synes at have mod til at fremlægge dit eget standpunkt, men alene lever af at nedgøre andres - en slags snylterdeltagelse i debatten, ligner det - så fortjener du egentlig ikke, synes jeg, andet end at ignoreres.

Når jeg alligevel giver dig et svar - også denne gang - så skyldes det, at du som "pauseklovn" (anderledes kan jeg ikke opfatte dig) alligevel fik stillet et spørgsmål, som fik mig til at søge nærmere ind til kernen af, hvor jeg selv står lige nu.
(Faktisk har debatter med både teister, ateister og rationalister ofte hjulpet mig til egen større klarhed)

Det nyttige spørgsmål, du stillede var "- hvor sidder din gud?".

Inden jeg giver dig et svar, vil jeg lige indskyde:
- at jeg ikke, som du nu igen skriver, søger "et attraktivt alternativ til videnskabelige arbejdsmetoder", som du jo igen og igen - trods mine benægtelser og uddybende forklaringer - søger at pådutte mig (det er jo et gammelt trick at pådutte den anden noget, som man så efterfølgende kan kritisere, og om det i dit tilfælde er ond vilje eller manglende evne, ved jeg ikke)
- at jeg ikke oplever følelser rettet mod dig. Jeg kender dig ikke, ønsker det heller ikke, ligesom du heller ikke kender mig, så hvorfor skulle jeg overhovedet nære følelser af nogen art overfor dig? Selvfølgelig ikke - og det er jo netop derfor alt personfnidder for mig blot er en slags ubrugelig forurening (medmindre man blot søger et offentlig verbalt slagsmål - alene for underholdningens skyld blinker )

Men tilbage til mit svar på dit spørgsmål, om "hvor min gud sidder".

Min oplevelse af verden er såmænd ganske enkel:
For mig er verden et mirakel - som jeg elsker.
Resten er mindre væsentlige detaljer.


Jeg er meget glad for, at jeg er nået dertil.
Det giver mig ro, harmoni, en lykkefølelse, mening med mit liv - og overskud til at se, hvordan andre oplever tilværelsen smiler

Arne.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
15/05/2024 07:30
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Otte terrordømte bor på Kærshovedgår..
15/05/2024 10:31
Zelenskyj aflyser besøg i Spanien og Po..
15/05/2024 10:10
Flere er dræbt under voldsomme urolighe..
15/05/2024 10:04
Seks måneder efter valget er Holland 'm..
15/05/2024 09:42
Novo Nordisk udvider igen i Kalundborg
15/05/2024 09:32
Nyheder fra Religion.dk