annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
0 registrerede 174 gæster og 191 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Ny oversættelse af BHAGAVADGITA

Kære Arne du afslører dig selv, du træder i spinaten, træder i med begge ben.

Du viser netop at dit gudsbegreb ikke er det kristne gudsbegreb og at det er abstrakt tænkning, gold og kold og helt uden kærlighed til det konkrete menneske og dets personlige historiske liv og skæbne.

Kristendommen står for det modsatte som du og Thomas og Kræn-p præsenterer os for, kristendommen står for kærligheden, Guds Kærlighed, Kristus, til det helt konkrete menneske og dets personlige historiske liv og skæbne.

Længere væk fra de oprindelige tanker om Gud i Kristus, om Kristus som Guds kærlighed, kan vi ikke komme. Det er en abstraktion, det er goldt og koldt, gys hvor jeg fryser, lad mig komme tilbage til kristendommen. Jeg ka ikke leve med denne abstraktion og ligegyldighed overfor det konkrete menneske, dets personlighed liv og skæbne, som jeg i Kristus, Guds kærlighed, vil gøre alt for at bevare og beskytte.

Kristendommens Gud græder og elsker, sørme så må man sige at jeres Gudsbegreb heroverfor er en intellektuel abstraktion som ej heller har overlevet i kontinentaleuropæisk filosofi og teologi.

tænk hvis jeg ikke var med på debatten, hvad kunne I så ikke finde på at bilde folk ind. Godt Anne bliver uddannet på Universitetet så hun aldrig ukritisk skal godtage jeres abstrakte tænkning om Gud og mennesket.

Der er ingen af jer der har føling med kristendommen. Endsige forstår kristendommen, den bliver udvandet af falske ideer og gudsbegreber og tanker om mennesket og gud. Det er faktisk grotesk hvilken falsk drejning og udvanding kristendommen udsættes for af fremmed indflydelse.

mange kærlige hilsner Hanskrist.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Universitetsprotester i USA: Over 2.000..
03/05/2024 03:10
Tyrkiet stopper handel med Israel
03/05/2024 01:11
Formand for Jyllands-Postens Fond betale..
02/05/2024 23:45
Protesterne i Georgien fortsætter mod d..
02/05/2024 23:20
USA's efterretningschef: Krigen i Ukrain..
02/05/2024 21:19
Nyheder fra Religion.dk